لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۹

زمان تبلیغات برای دور دوم انتخابات مجلس پایان یافت


تبلیغات در اراک
تبلیغات در اراک

مهلت تعیین‌شده برای تبلیغات نامزدهای راه‌یافته به دور دوم مجلس شورای اسلامی در ایران، هشت صبح نهم اردیبهشت ماه پایان یافت.

مرحله دوم انتخابات نمایندگان برای ۶۸ کرسی باقی‌مانده در مجلس شورای اسلامی، روز جمعه پس از ۲۴ ساعت «سکوت تبلیغاتی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، ۱۷ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی بر برگزاری مرحله دوم نظارت خواهند کرد.

اصلاح‌طلبان و حامیان دولت که در دور نخست پیروزی‌های گسترده‌ای به دست آوردند، بر «حساسیت» دوم دوم تاکید کرده‌اند. از جمله محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، از رای‌دهندگان خواسته است از نمایندگان حامی دولت حسن روحانی حمایت کنند تا «علاوه بر نظارت مستمر بر همه قوا و نهادها و قانون‌گذاری، "دولت تدبیر و امید" را در انجام وظایف سنگین خود، به‌خصوص در دوران "پسابرجام" در صحنه‌های اقتصادی، بین‌المللی و تأمین بیشتر حقوق و حرمت مردم یاری کند».

محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، نیز گفته است ائتلاف حامیان دولت و اصلاح‌طلبان برای عمل کردن به برنامه‌های خود به «اکثریتی قاطع» در مجلس نیاز دارند.

از سوی دیگر کسانی مانند غلامعلی حداد عادل، سخنگوی «ائتلاف‌ اصولگرایان»، «پیش‌بینی» کرده است که این گروه پیروز دور دوم انتخابات شود.

گروهی از مخالفان نظام سیاسی ایران نیز گفته‌اند در انتخابات شرکت نمی‌کنند چراکه از اساس آن را دمکراتیک نمی‌دانند.

خبرگزاری تسنیم می‌گوید مجموعه ۵۷ نامزد اصولگرا، ۴۵ نامزد اصلاح‌طلب و حامی دولت و ۳۴ نامزد مستقل در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات در حوزه‌هایی مانند شهریار، ملارد یا دماوند استان تهران، تبریز، اراک، اهر و هریس، سمیرم، اهواز، زنجام و طارم یا شیراز برگزار می‌شود. در مجموع در ۵۵ حوزه، واقع در ۲۱ استان، انتخابات به مرحله دوم کشیده شده‌است.

XS
SM
MD
LG