لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۱۴

ساعت‌ها تاخیر در پرواز بغداد-تهران؛ مسافران در هواپیما تحصن کردند


پرواز در مجموع نزدیک به ۲۰ ساعت تاخیر داشته است
پرواز در مجموع نزدیک به ۲۰ ساعت تاخیر داشته است

مسافران پرواز بغداد به تهران، پس از آنکه هواپیما با ساعت‌ها تاخیر در فرودگاه «امام خمینی» تهران به زمین نشست، در اعتراض، از ترک هواپیما خودداری کردند.

گزارش‌ها حاکی‌ست آنها در نهایت به عنوان خسارت یک بلیت رفت و برگشت به مشهد دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، می‌گوید این پرواز قرار بود در ساعت ۳:۴۰ صبح تهران، در روز پنج‌شنبه ۲۷ آذر به زمین بنشیند، اما در نهایت در ساعت هشت و سی دقیقه در فرودگاه تهران فرود آمده است.

این خود پس از ۱۳ ساعت تاخیر در زمان رفت از تهران صورت گرفته است.

هفته گذشته خبرگزاری‌های ایران از این تاخیر گزارش‌هایی منتشر کرده بودند. از جمله شبکه خبر تلویزیون دولتی ایران گفته بود تاخیرها سبب شده است تا میان برخی مسافران و گارد حفاظت فرودگاه «درگیری‌هایی رخ دهد».

در مجموع این پرواز نزدیک به ۲۰ ساعت در رفت و برگشت تاخیر داشته است.

خبرگزاری ایرنا در عین حال خبر از «درگیری‌های لفظی» و «برخوردهایی» میان نیروهای حراست فرودگاه و مسافران متحصن در داخل هواپیما، در زمان برگشت آن نیز داده است.

پس از «برخوردها و درگیری‌ها»، مسئولان ایران ایر و سازمان نظارت و بازرسی فرودگاه‌های ایران داخل هواپیما شده‌اند و به گفته مسافران قرار شد یک بلیت رفت و برگشت به مشهد به آنها به عنوان خسارت داده شود.

با این همه مرکز اطلاعاتی فرودگاه «امام خمینی» تهران به خبرگزاری ایرنا گفته است به دلیل حجم بالای پروازهای این روزها میان ایران و عراق، این تاخیر «امری عادی است».

در پی سفر گروهی از شهروندان ایران به عراق، برای شرکت در مراسم اربعین، گزارش‌هایی در مورد تاخیر پروازها، ترافیک زمینی و یا کمبود وسایل حمل و نقل دیگر شهرهای ایران، منتشر شده است.

نه تنها گزارش‌هایی در مورد کمبود یا نبودن اتوبوس در مرز ایران و عراق منتشر شده است، بلکه در شهران دیگر ایران نیز، با ارسال خودروهای حمل و نقل همگانی، مشکلات مشابهی به وجود آمده است.

خبرگزاری مهر، روز سه‌شنبه ۲۵ آذر، در گزارشی گفته بود به دلیل کمبود اتوبوس در مسیرهای بین شهری در ایران، در برخی خطوط «بازار سیاه بلیت اتوبوس» شکل گرفته است؛ از جمله بلیت اتوبوس‌های تهران-کرمانشاه، از ۲۸ تا ۴۸ هزار تومان، تا ۲۰۰ هزار تومان فروخته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG