لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۷

حزب دمکرات کردستان ایران: پ‌کا‌کا به ما حمله کرده است


در این تصویر نیروهای پ‌ک‌ک در نزدیکی یکی از پایگاه‌های این گروه در سلیمانیه عراق دیده می‌شوند
در این تصویر نیروهای پ‌ک‌ک در نزدیکی یکی از پایگاه‌های این گروه در سلیمانیه عراق دیده می‌شوند

«حزب دمکرات کردستان ایران» گفته است که نیروهای «حزب کارگران کردستان» (پ‌کا‌کا) به پیشمرگه‌های آنها در کردستان عراق و در نزدیکی مرز با ایران، حمله کرده و دو نفر از نیروهای این گروه را کشته‌اند.

این حزب حمله پ‌کا‌کا را «یورشی یک‌جانبه» توصیف کرده و می‌گوید «پس از چندین روز تلاش همه جانبه جهت گفت‌وگو و نشست با شورای رهبری پ‌کا‌کا برای پیشگیری از بروز هرگونه حالت نامتعارف و ناگوار و حل مشکلات از طریق گفتگو و تعامل، نیروهای حزب کارگران کردستان با دستور این حزب، پیشمرگان حزب دمکرات کردستان ایران را مورد حمله قرار دادند.»

این اتفاق در روز سوم خردادماه رخ داده است.

به گزارش «کوردستان‌میدیا»، وب‌سایت مرکزی حزب دمکرات کردستان ایران، «دو تن» از پیشمرگه‌های این گروه در درگیری اخیر کشته شده‌اند. این وب‌سایت افزوده است شماری از نیروهای هر دو طرف کشته و زخمی شده‌اند.

وب‌سایت خبری کردی روداو نیز می‌گوید که پس از دو هفته تنش میان دو گروه، دست‌کم دو نفر از نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران در درگیری بین دو گروه، کشته شده‌اند.

به گفته این شبکه خبری، درگیری در منطقه مرزی کوهستانی ایران و عراق، از جمله در روستای «کیله‌شین»، «ساغر» و «خَنَلا» رخ داده است.

بنا بر این گزارش نیروهای پ‌کا‌کا از روز پنج‌شنبه، پیش‌مرگه‌های حزب دمکرات کردستان ایران را محاصره کرده و از آنها خواسته بودند منطقه را ترک کنند.

حزب دمکرات کردستان ایران پیشتر گفته بود از منطقه مرزی خارج نمی‌شود و گفت‌وگوهای اشاره شده در بیانیه این گروه نیز به مذاکراتی بر سر این مسئله اشاره دارد.

بنا بر برخی گزارش‌ها، به نظر می‌رسد تنش‌ها پس از آن شکل گرفته که نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران، از دو هفته پیش بنا داشته در این منطقه مرزی میان ایران و عراق سنگرهایی بنا کند. این منطقه پیشتر تحت کنترل پ‌کا‌کا قرار گرفته بود.

حزب دمکرات کردستان ایران در اقلیم خودمختار کردستان عراق حضور دارد اما حزب کارگردان کردستان علاوه بر ارتفاعات قندیل در مرز کردستان عراق با ایران، در مناطقی در ترکیه نیز پایگاه دارد.

XS
SM
MD
LG