لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۷

سیامک نمازی «اعتصاب غذا کرده است»


سیامک نمازی
سیامک نمازی

مادر سیامک نمازی، شهروند ایرانی‌آمریکایی زندانی در ایران، می‌گوید از طریق خانواده هم‌بند پسرش باخبر شده که او دست به اعتصاب غذا زده‌است. آنچه به گفته خانم نمازی «نگرانی خانواده را شدیدا افزایش داده، چون قطعا به سلامت او آسیب می‌زند».

خانم نمازی در پستی که اول اسفند ماه در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده، از مسئولین خواسته «اقلا اجازه دهند» او و پدر این شهروند ایرانی‌آمریکایی، به ملاقاتش رفته و «مشترکا او را راضی کنیم دست از اعتصاب غذا بردارد».

او می‌گوید مدتی‌ست خبری از وضعیت فرزندش ندارد: «متاسفانه علیرغم دستور دادیار ناظر زندان امنیتی، امکان ملاقات با سیامک را نداشته‌ام. وکیل او هم امکان ملاقات پیدا نکرده‌است».

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل آقای نمازی به خبرگزاری رویترز گفته است خبر «اعتصاب غذا» از طریق عیسی سحرخیز روزنامه‌نگار زندانی، که‌هم‌سلولی اوست منتشر شده است.

آقای طباطبایی در عین حال سه روز پیش گفته بود، نه تنها به خودش اجازه ملاقات با موکلش را نداده‌اند، بلکه حتی وکالت‌نامه را روی پرونده نگذاشته‌اند.

آقای علیزاده طباطبایی گفته سیامک نمازی در «پنج ماه گذشته تحت بازجویی بوده است».

آقای نمازی، مدیر پیشین بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت است که در مهر ماه گذشته در ایران بازداشت شد. او متولد تهران و تحصیل‌کرده در آمریکا است و خبرگزاری رویترز می‌گوید در سال ۲۰۰۷ از جمله کسانی بود که از سوی «مجمع جهانی اقتصاد» به عنوان یکی از «رهبران جوان جهان» معرفی شد.

خبرگزاری رویترز می‌گوید یک مقام رسمی در دفتر حافظ منافع ایران در واشینگتن از ارائه توضیحات در مورد او خودداری کرده و وزارت خارجه ایالات متحده نیز گفته به دلایل مسائل مربوط به حریم خصوصی او نمی‌تواند توضیحی ارائه کند.

احمد کیارستمی، یکی از دوستان آقای نمازی در گفت‌وگو با همین خبرگزاری در مورد دلایل «اعتصاب غذای» او ابراز نگرانی کرده و می‌گوید «سیامکی که من می‌شناسم، آدمی نیست که به این راحتی دست به چنین کاری بزند».

وکیل آقای نمازی پیشتر در مورد اینکه چرا او با دیگر ایرانی‌آمریکایی‌هایی که در روز اجرایی شدن توافق اتمی آزاد شدند، آزاد نشده، ابراز بی‌اطلاعی کرده‌ بود.

XS
SM
MD
LG