لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۷

پرسپولیس بدون درخشان هم پیروز نمی‌شود


هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران با تداوم صدرنشینی تراکتورسازی و توقف مجدد پرسپولیس به پایان رسید. پرسپولیس چهار بازی با کادر فنی جدید برگزار کرده اما هنوز به پیروزی نرسیده است.

با پایان بازی‌های این هفته و در فاصله سه هفته تا پایان فصل، تراکتورسازی ۵۳ امتیازی شد. نفت با ۵۱ امتیاز همراه با سپاهان ۵۰ امتیازی، منتظر لغزش قرمزپوشان تبریز هستند. فولاد و ذوب آهن هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

ذوب آهن که در نیم فصل اول شرایط خوبی نداشت، بهترین تیم نیم فصل دوم لیگ برتر لقب گرفته و چه بسا اگر لیگ چند هفته دیگر ادامه پیدا می‌کرد، این تیم مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی می‌شد.

تراکتورسازی در ورزشگاه شهر قدس تهران به مصاف پیکان رفت و با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد تا انتقام شکست خانگی در دور رفت را هم بگیرد. فرشاد احمد‌زاده و لوسیانو ادینیو از روی نقطه پنالتی برای تراکتورسازی گل زدند.

سعید دقیقی، مهاجم موفق فصل قبل تراکتورسازی یک پنالتی را برای پیکان هدر داد. حامد لک دروازه‌بان تراکتورسازی ضربه او را مهار کرد. پیکان در بازی با پدیده نیز یک پنالتی را توسط امیرحسین فشنگچی از دست داده بود.

پیکان ۲۵ امتیازی همچنان در رده چهاردهم است و خطر سقوط را همراه با راه آهن، نفت مسجدسلیمان، استقلال خوزستان و ملوان احساس می‌کند.

نفت تهران در خانه میزبان ملوان بود که جدال دو تیم با نتیجه ۲ بر صفر به سود نفت به پایان رسید. حسین ابراهیمی و امیر ارسلان مطهری برای نفت گلزنی کردند. برخلاف تراکتورسازی که از لیگ قهرمانان حذف شده و تمرکزش روی لیگ برتر است، نفتی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا نیز باید با تمام قوا حاضر شوند.

در دیگر بازی برگزار شده، فولاد خوزستان میزبان ذوب‌آهن بود که این دیدار با حساب دو بر صفر به سود ذوب‌آهن به پایان رسید. مسعود حسن زاده و مرتضی تبریزی گل‌های شاگردان یحیی گل‌محمدی را به ثمر رساندند.

پرسپولیس هم در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف سایپا رفت که این مسابقه با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. درگیری لفظی کریم باقری با پیام صادقیان روی نیمکت پرسپولیس و درگیری برخی هواداران با میلاد میداودی، از حاشیه‌های این دیدار بود.

در دقیقه ۳۰ ارسال گابریل با ضربه پشت سر احمد نورالهی به تور دروازه سایپا رسید. هنوز ده دقیقه هم نگذشته بود که مهدی طارمی با گریز به سمت محوطه جریمه، در موقعیت تک به تک با حامد فلاح‌زاده قرار گرفت تا با شوت دقیق و زیبا گل دوم پرسپولیس را بزند.

طارمی در همین نیمه نخست، مجدداً با فلاح‌زاده تک به تک شد که این بار سنگربان سایپا موفق بود. در دقیقه ۴۴ پرتاب اوت بلند روی سر حکیم نثاری فرود آمد که ضربه او بعد از برخورد به بابک حاتمی مدافع پرسپولیس، درون دروازه این تیم قرار گرفت.

در نیمه دوم هم با خطای پنالتی محمد نوری، سایپا توسط حامد شیری به گل مساوی رسید. سرخپوشان با این تساوی ۳۰ امتیازی شدند و در رده دهم باقی ماندند.

در ترکیب پرسپولیس سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، مایکل اومانا، حمیدرضا علی عسگری، بابک حاتمی، احمد نورالهی، مهرداد کفشگری، محمد نوری ، امید عالیشاه (محمدرضا خانزاده)، فرناندو گابریل (رضا خالقی‌فر) و مهدی طارمی به میدان رفتند.

برانکو ایوانکوویچ در پایان بازی گفت: آگاهانه به تیمی آمدم که شرایطش ایده‌آل نیست. تسلیم نخواهم شد و به همراه مدیریت باشگاه، پرسپولیس را طوری خواهیم ساخت که هواداران دوست دارند.

XS
SM
MD
LG