لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۰

برانکو ایوانکوویچ؛ سرمربی جدید پرسپولیس


ایوانکوویچ در جام جهانی ۲۰۰۶، هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت
ایوانکوویچ در جام جهانی ۲۰۰۶، هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت

برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی جدید تیم پرسپولیس انتخاب شد. این مربی کروات در یک سال گذشته تیم نداشت و آخرین دوران مربیگری‌اش سال ۲۰۱۳ در دینامو زاگرب بود که به ۵۰ روز هم نرسید.

محمود خردبین، سرپرست پرسپولیس، درباره اینکه آیا این تغییر را «شوک مثبت» ارزیابی می‌کند، به خبرنگاران گفت: «به قیافه تیم نمی‌خورد که شوک مثبت وارد شده باشد زیرا تمرین زیاد خوبی نکردند. نمی‌گویم رفتن حمید شوک است. استعفای او به آمدن برانکو مربوط بود. خودش می‌دانست کار تمام است و استعفا داد.»

پرسپولیس با سرمربیگری حمید درخشان یکی از ضعیف‌ترین فصل‌های تاریخ خود از حیث کسب نتیجه را سپری کرد تا بار دیگر توسط یک سرمربی خارجی هدایت شود. برانکو در جام جهانی ۲۰۰۶ هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت.

درخشان از سمت خود کناره گرفت، اما در عین حال برای هدایت پرسپولیس مقابل النصر اعلام آمادگی کرد که مورد قبول مسئولین باشگاه قرار نگرفت.

پس از حضور نژادفلاح در استانبول برای مذاکره با برانکو و توافق نهایی، ایوانکوویچ قرارداد را امضا کرد: قراردادی یک سال و نیمه. قائم مقام باشگاه پرسپولیس گفت سرمربی جدید تیمش بامداد سه‌شنبه استانبول را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

برانکو که ۶۱ ساله است، پیش از این به خاطر مشکل مالیاتی نمی‌توانست به تهران بیاید اما باشگاه پرسپولیس، خبر از رفع این مشکل داده است. بدهی برانکو ۷۸ میلیون تومان بوده که ۱۶۰ میلیون جریمه دیرکرد هم به آن تعلق گرفته است. قرار شده بدهی مالیاتی را خود برانکو پرداخت کند و جریمه‌ای که به آن تعلق گرفته به عهده پرسپولیس باشد.

طبق مفاد مندرج در قرارداد، از مربی بدنساز، مربی دروازه‌بانان و کمک مربی خارجی استفاده خواهد شد. دو دستیار ایرانی هم در کادر فنی او حضور خواهند داشت که هنوز معرفی نشده‌اند.

هدایت تیم پرسپولیس در بازی روز چهارشنبه مقابل النصر عربستان به عهده حسین عبدی است. او از جذب برانکو راضی به نظر نمی‌رسد. عبدی همواره به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت پرسپولیس مطرح بوده و حالا که این فرصت مهیا شده، فقط برای یک بازی می‌تواند در نقش سرمربی ظاهر شود.

عبدی پس از تمرین پرسپولیس به خبرنگاران گفت: آنقدر حرف و حدیث زیاد است که باید تامل کرد. نمی‌دانم، دیروز سر تمرین این صحبت‌ها را شنیده‌ایم. نژادفلاح با بازیکنان از کسی به عنوان مربی صحبت کرد که هنوز نیامده. نباید این صحبت‌ها مطرح می‌شد زیرا مدیریت سخت می‌شود. باید حرفه‌ای‌تر عمل می‌کردیم تا به مشکل نخوریم.

سرمربی موقت پرسپولیس درباره «رفتار غیرحرفه‌ای» نژادفلاح گفت: هر اتفاقی می‌خواست بیفتد باید در چارچوب مسائل حرفه‌ای انجام می‌شد. پرسپولیس امسال از حالت نرمال خارج شده. چند مدیرعامل و سرمربی عوض شده‌اند. پول کادر فنی هنوز پرداخت نشده و جزیره‌ای عمل می‌شود.

عبدی درباره سوشا مکانی دروازه‌بان اخراجی پرسپولیس هم گفت: هر بازیکنی چنین رفتاری کند دیگر نباید جایگاهی در تیم داشته باشد. اما اکنون باید به تیم کمک کرد و در صورت تکرار دیگر راهی برای بازگشت سوشا مکانی وجود نخواهد داشت. از نظر خود من سوشا مکانی اخراج بود اما برای کمک به تیم این کار را کردیم!

XS
SM
MD
LG