لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۵

شمار کشته‌شدگان کشتی غرق‌شده کره‌ای از ۱۰۰ نفر گذشت


خانواده دانش‌آموزان در انتظار خبری از آنها در جزیره «جین» در نزدیکی محل سانحه جمع شده‌اند
خانواده دانش‌آموزان در انتظار خبری از آنها در جزیره «جین» در نزدیکی محل سانحه جمع شده‌اند
در حالی‌که هنوز از سرنوشت ۱۹۸ نفر از مسافرانی که با کشتی غرق‌شده کره‌ای زیر آب فرو رفتند خبری در درست نیست، تازه‌ترین رقم اعلام‌شده کشته‌شدگان این سانحه دریایی به ۱۰۴ نفر رسید.

گارد ساحلی کره جنوبی این خبر را بامداد روز دوم شهریور اعلام کرد.

۱۷۴ نفر از ۴۷۶ مسافری که در کشتی بوده‌اند نجات پیدا کرده‌اند. همچنان از زمان آغاز عملیات امداد برای کشتی غرق‌شده در ۲۷ فروردین ماه خبری از نجات کسانی که به عمق دریا فرو رفتند منتشر نشده است.

همزمان بنا بر گزارش رسانه‌های کره‌ای، مراسم خاکسپاری مسافرانی که اجساد آنها پیدا شده نیز آغاز شده و خانواده‌ها و دانش‌آموزان شهر آن‌سان در جنوب سئول، در آن شرکت کرده‌اند.

آن‌سان شهری است که ۳۲۵ تن از دانش‌آموزان دبیرستانی در آن به نام «دان‌وون» در سفری گروهی به جزیره «جه‌جو» سوار کشتی غرق‌شده بودند.

عمده کسانی که جان باخته‌اند نیز دانش‌آموزان کره‌ای بودند.

جه‌جو در جنوب کره جنوبی و آن‌سان در شمال غربی آن کشور قرار دارد.

پارک گونه، رئیس‌جمهوری کره جنوبی، در تازه‌ترین واکنش خود به سانحه دریایی که از بدترین‌ها در تاریخ معاصر آن کشور به شمار می‌رود، کاپیتان و شماری از خدمه کشتی را به انجام «رفتار قاتلانه و غیر قابل بخشش» متهم کرده است.

خانم پارک گفته است کاپیتان کشتی، به جای دنبال کردن دستورالعمل‌های دریانوردی برای «نجات دادن مسافران»، به آن‌ها گفت «که در کشتی بمانند اما او و خدمه‌اش نخستین کسانی بودند که [از کشتی] فرار کردند».

این احتمال مطرح شده است که اگر ناخدای کشتی از مسافران می‌خواست در هنگام غرق آن به عرشه بروند، بخت بیشتری برای زنده ماندن آنها به وجود می‌آورد.

پیشتر در بدترین رخداد دریایی معاصر کره جنوبی در سال ۱۹۹۳ نزدیک به ۳۰۰ نفر در سانحه‌ای در ساحل غربی آن جان خود را از دست دادند.

انتظار می‌رود شمار نهایی کشته‌شدگان این تازه‌ترین سانحه نیز به همان رقم ۳۰۰ نفر برسد که در برگیرنده مسافرانی است که ناپدید شده‌اند و بخت بسیار کمی برای زنده بودنشان وجود دارد.
XS
SM
MD
LG