لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۴

بازداشت میلیونر ایرانی‌تباری که در اسپانیا «حرمسرا» داشت


ماربلا (در تصویر) در جنوب اسپانیا قرار دارد
ماربلا (در تصویر) در جنوب اسپانیا قرار دارد
به نوشته برخی روزنامه‌ها پلیس اسپانیا یک میلیونر بریتانیایی ایرانی‌تبار را به اتهام نگه داشتن اجباری تعدادی زن در یک «حرمسرا» دستگیر کرده است. پلیس همچنین اعلام کرده که «شجاع شجاعی» ۵۶ ساله از زنان حرمسرای خود «دست کم هفت فرزند» دارد.

به نوشته روزنامه «تلگراف»، شجاعی زنان اندرونیِ مجلل خود را از میان دختران جوانی انتخاب می کرده که با آرزوی مانکن شدن در لندن با او آشنا می شدند.

این بریتانیایی ایرانی‌تبار که دخترها او را به نام «ساشا» می شناختند به زنان مورد نظر خود می گفته که از ثروتمندان نفتی است و با باراک اوباما و ولادیمیر پوتین رفاقت دارد.

گزارش تلگراف در ادامه می افزاید که پای پلیس پس از آن به عمارت شجاعی باز شد که یکی از زن ها ضمن تماس با پلیس از میلیونر ایرانی تبار به دلیل خشونت خانگی شکایت کرد.

نیروهای پلیس ضمن بازرسی محل «که به سبک عربی تزئین شده بود» به گروهی زن از ملیت های مختلف برخوردند که سن اکثر آنها «بیست و اندی ساله» اعلام شده است. از این شمار تعداد ۹ نفر با طرح شکایت علیه شجاعی وی را متهم کرده‌اند که آنها را با فریب به اسپانیا کشانده و مورد «آزار احساسی و تهدید و خشونت فیزیکی» قرار داده است.

اکنون زنان حرمسرا به همراه کودکان خود، که بین نُه ماه و هفت سال سن دارند، به پناهگاه‌هایی در همان نزدیکی منتقل شده و شجاعی هم با قید وثیقه آزاد شده است.

یافته‌های روزنامه «تلگراف» همچنین حاکی از آن است که شجاعی با این زن‌ها در لندن - زمانی که در رشته مُد تحصیل می‌کردند - آشنا شده است. از میان ملیت زنان حرمسرای شجاعی می توان به روسیه، مغولستان و قزاقستان اشاره کرد، آنها به پلیس گفتند که شجاعی با قول کمک در حرفه مانکنی آنها را مجاب کرد که به همراهش به اسپانیا بروند.

در همین حال روزنامه «دیلی میل» هم گزارش کرده که زن‌های حرمسرا «از سراسر اروپا و آسیا، از جمله روسیه،‌ آلمان، مغولستان و قزاقستان» آمده بودند.

در ادامه گزارش دیلی میل آمده است که پس از ورود زن‌ها به اسپانیا آنها در یک عمارت «ده‌خوابه» در تپه‌های بالای شهر ماربلا به نام «کاسا سف» سکنی داده می‌شدند و «به نوبت» با شجاعی هم‌بستر می‌شدند که در خانه‌ای در همان نزدیکی زندگی می‌کرد.

شجاع شجاعی که متولد ایران است از ژانویه سال ۲۰۰۸ گذرنامه بریتانیایی داشته است.

زن‌ها به پلیس گفته‌اند که همیشه اجازه خروج از عمارت را داشتند مادامی که یکی از راننده‌های شجاعی آنها را همراهی می‌کرده و مقصد زن‌ها و زمان بازگشتشان به خانه را به اطلاع او می‌رسانده است.

از میان ساکنان حرمسرای شجاعی بعضی که اوضاع مالی خانوادگی بهتری داشتند گفته‌اند که مجبور بودند خودشان کرایه ۶۵۰۰ پوندی ملک را پرداخت کنند.

روزنامه‌های اسپانیایی هم با گزارش ماجرای حرمسرای مرد ایرانی در کشورشان نوشته‌اند که در پی بررسی‌های بیشتر، پلیس نوعی دارو به نام «روهیپنول» را در محل کشف کرد که از جمله اثرات آن خواب و فراموشی در بیمار است. همین گزارش توضیح می‌دهد که در بین زن‌ها تعدادی از سردرد رنج می‌بردند و به بعضی دیگر داروی ضدافسردگی داده بودند. در همین حال پلیس گفته که برای بررسی بیشتر استفاده احتمالی از دارو بر روی زنان از آنها آزمایش به عمل خواهد آمد.

پلیس همچنین در بازرسی از محل یاد شده چند نامه هم کشف کرد که در آنها از شجاعی برای ایراد سخنرانی در مجلس عوام بریتانیا دعوت به عمل آمده بود.

در حال حاضر پرونده شجاعی در یک دادگاه در ماربلای اسپانیا در جریان است و هنوز هیچ تصمیمی درباره محکومیت احتمالی او گرفته نشده است.

یکی از کارمندهای شجاعی که در عمارت محل زندگی زن‌ها به کار مشغول بوده می‌گوید به باور او شجاعی زن‌ها را خلاف میل آنها نگاه نداشته بود.

او می‌افزاید: «زن‌ها صبح بدون اینکه هیچ مشکلی داشته باشند با ماشین‌هایشان خانه را ترک می‌کردند و بچه‌هایشان را به مدرسه می‌بردند. اگرچه من فقط می‌توانم آن چیزی را بگویم که با چشم خودم در طول روز دیدم. حالا اینکه شب چه اتفاقی می‌افتاده، من هیچ نظری ندارم.»

به ظاهر شجاعی با یکی از زن‌های حرمسرای خود ازدواج کرده بود که «زنی ۳۳ ساله و اهل دانمارک» است. این میلیونر ایرانی‌تبار از همسر دانمارکی خود صاحب دو فرزند است.

شجاع شجاعی تمامی اتهام‌های مطرح شده علیه خود را رد کرده است.
XS
SM
MD
LG