لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۰

روحانی وزیران نیرو و راه را به گیلان و مازندران فرستاد


حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، وزیران نیروا و راه و شهرسازی را موظف به حضور در مناطق برف‌گیر استان‌های گیلان و مازندران کرده است تا به گفته او «هر چه سریع‌تر مشکلات مردم منطقه حل شود».

این دستور در پی بارش شدید برف در استان‌های شمالی ایران، طی روزهای گذشته، صورت می‌گیرد، که مشکلات مختلفی را برای شهروندان این مناطق به‌وجود آورده است.

خبرگزاری‌های ایران می‌گویند آقای روحانی وزیران کابینه را موظف کرد «تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم را در راستای بهبود شرایط مردم در زمینه تامین آب، برق و وسایل گرمایشی و تسریع در روند کمک‌رسانی و ارائه خدمات مناسب انجام دهند».

برف علاوه بر اختلالات ترددی باعث قطع برق، افزایش بسیار زیاد مصرف گاز و نگرانی از کمبود آن در مناطق دیگر شده است.

علاوه بر این وزیر کشور ایران نیز از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده ارتش و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواسته است تا برای واگذاری تجهیزات امدادرسانی و همکاری در این زمینه وارد عمل شوند.

روزنامه ابتکار، چاپ تهران، در گزارشی نوشته است «بارش یک تا دو متری برف در مناطق شمالی ایران از آستارا و تالش و فومن و رشت تا تنکابن و رامسر و چالوس و یخبندان، راهبندان، کولاک در جاده‌ها و قطعی همزمان آب و برق و حتی گاز در بسیاری از شهرها و روستاها به سنگ محک تازه‌ای برای سنجش میزان آمادگی نیروهای امدادی و مدیریت بحران در کشور بدل شده است».

وزارت آموزش و پرورش ایران، کلیه مدارس تهران را در روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن ماه، تعطیل اعلام کرده است.

روز سه‌شنبه نیز مدارس تهران و دیگر شهرهای ایران در روز سه‌شنبه نیز تعطیل اعلام شده بود.
XS
SM
MD
LG