لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۴

جام جهانی هندبال؛ ایران مغلوب بوسنی‌ و هرزگوین شد


یک هوادار تیم بوسنی و هرزگوین در بازی با ایران
یک هوادار تیم بوسنی و هرزگوین در بازی با ایران

جام جهانی ۲۰۱۵ هندبال به میزبانی قطر در حال برگزاری است. تیم ملی ایران در نخستین مسابقه در برابر بوسنی و هرزگوین قرار گرفت و با نتیجه ۳۰ بر ۲۵ مغلوب شد.

ایران با برتری مقابل امارات در دیدار رده‌بندی قهرمانی آسیا و کسب عنوان سوم، سهمیه حضور در بیست ‌و چهارمین دوره این مسابقات را کسب کرد. جدال دو تیم بوسنی و هرزگوین و ایران در جام جهانی فوتبال هم با برتری بوسنیایی‌ها خاتمه یافته بود.

شاگردان بروت ماچک در نیمه نخست جدال با بوسنی و هرزگوین با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ پیروز شدند اما نتوانستند برتری خود را تا پایان بازی حفظ کنند. در این دیدار الله‌کرم استکی با ۷ گلی که به ثمر رساند، موفق‌ترین بازیکن زمین بود.

ماچک پس از شکست ایران در نشست خبری گفت: «در نیمه دوم بازیکنان ما ترسیدند در حالی که در نیمه اول بازی خوبی انجام دادیم. به خاطر نیمه دوم ناراحتم. با کمی تمرکز می‌توانستیم برنده باشیم اما بازیکنان ما تجربه چنین شرایطی را نداشتند.»

دراگان مارکوویچ سرمربی بوسنی و هرزگوین هم در خلال مصاحبه‌اش پس از پایان مسابقه یادآور شد: در نیمه اول ایران بهتر بود اما در نیمه دوم بازی بهتری انجام دادیم و خوشحالم پیروز شدیم. احترام زیادی برای ایران قائل هستم و معتقدم بازیکنان ایران خوب بودند.

فریدون زندی، ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران، برای تماشای بازی به ورزشگاه آمده بود. او که سابقه حضور در کایزرسلاترن را دارد، گفت: من همه ورزش‌ها را دوست دارم و چون تمرین الاهلی اینجا بود، با مجتبی جباری آمدیم بازی ایران را ببینیم. مسابقه جذابی بود و برای ایران در ادامه مسابقه‌ها آرزوی موفقیت دارم.

در این دوره از مسابقات و در گروه A شیلی، برزیل، بلاروس، اسلوونی، اسپانیا و قطر قرار دارند. گروه B متشکل از ایران، تونس، اتریش، کرواسی، مقدونیه و بوسنی‌ و هرزگوین است. گروه C با حضور امارات، مصر، جمهوری چک، سوئد، فرانسه و الجزایر شکل گرفته. در گروه D نیز آلمان، بحرین، آرژانتین، لهستان، دانمارک و روسیه حضور دارند.

در دیدارهای برگزار شده از گروه نخست قطر توانست ۲۸ - ۲۳ از سد برزیل بگذرد. اسپانیا مقابل بلاروس به برتری رسید و شیلی هم نتیجه را به اسلوونی واگذار کرد. در این بازی دراگان گائیچ ۹ گل زد.

در گروه دوم بازی حساس کرواسی مقابل اتریش با نتیجه۳۲ - ۳۰ به سود اتریش تمام شد اما ایوان کوپیچ ۱۱ گل برای کروات‌ها به ثمر رساند تا در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد.

مقدونیه در برابر تونس برنده شد و ایران هم به بوسنی باخت تا فعلاً در رده پنجم گروه شش تیمی قرار بگیرد. بازی دوم ایران مقابل مقدونیه است که ۲۷ دی برگزار خواهد شد.

محمدرضا رجبی کاپیتان ایران بعد از شکست مقابل بوسنی گفت شاید بازیکنان ما بر این عقیده نبودند که می‌توانیم برنده شویم. فاروق ورازلیچ، کاپیتان بوسنی و هرزگوین هم تاکید کرد تیمش به سادگی پیروز نشده و تلاش زیادی کرده‌اند تا در نیمه دوم توانستند بازی را کنترل کنند.

در گروه سوم جدال نمایندگان آفریقا را مصر از الجزایر برد. فرانسه در برابر جمهوری چک پیروز شد و در رقابت دو تیم قدرتمند شمال اروپا، سوئد با حساب ۲۴ - ۱۶ ایسلند را پشت سر گذاشت.

از گروه چهارم روسیه به راحتی مقابل عربستان سعودی به دو امتیاز بازی دست پیدا کرد. آلمان در دیداری نزدیک لهستان را شکست داد. در تنها بازی دور نخست که به تساوی انجامید، بازی دانمارک و آرژانتین با ۲۴ گل برای هر یک از دو تیم به پایان رسید.

XS
SM
MD
LG