لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۷

زمین‌لرزه مرگبار در تایوان چند ساختمان را ویران کرد


امدادگران در ساعات اولیه موفق شده‌اند عمده ساکنان یک ساختمان ویران شده ۱۷ طبقه را نجات دهند
امدادگران در ساعات اولیه موفق شده‌اند عمده ساکنان یک ساختمان ویران شده ۱۷ طبقه را نجات دهند

زمین‌لرزه‌ای ۶.۴ ریشتری در جنوب تایوان، چندین ساختمان را ویران کرده و تا کنون دست‌کم پنج کشته و ده‌ها مجروح برجای گذاشته است.

یک کودک ۱۰ ماهه از جمله کسانی بودند که در پی فرو ریختن ساختمانی ۱۷ طبقه در شهر تاینان جان خود را در این زمین‌لرزه از دست داده‌اند. زلزله در ساعات اولیه بامداد ۱۷ بهمن‌ماه به وقت تایپه رخ داده است.

مقام‌های رسمی می‌گویند چهار ساختمان فرو ریخته است. بنا بر گزارش‌ها محلی دست‌کم هشت برج در این زلزله آسیب دیده‌اند. گزارش‌ها از تایوان حاکی‌ست که امدادگران در حال حاضر تلاش خود را بر بیرون کشیدن ساکنان برج ۱۷ طبقه‌ای متمرکز کرده‌اند که واژگون شده است.

نیروهای امدادی از طریق پنجره‌های برج واژگون‌شده داخل آن شده و در تلاش هستند به کسانی که زیر آوار مانده‌اند دسترسی پیدا کنند.

بنا بر گزارش رسانه‌ محلی‌ «اپل‌دیلی» در تاینان، ۲۲۰ نفر تا کنون از زیر آوار زنده بیرون آورده‌ شده‌اند. روزنامه چاینا‌پست نیز می‌گوید دست‌کم ۲۵۰ نفر ساکن این برج بوده‌اند.

در دیگر نقاط شهر تاینان نیز برخی ساختمان‌ها واژگون شده‌اند اما بنا بر گزارش‌ها نیروهای امدادی توانسته‌اند در ساعات اولیه پس از زمین‌لرزه آسیب‌دیدگان را از ساختمان‌هایی که فرو ریخته‌اند بیرون بیاورند.

تایوان منطقه‌ای زلزله‌خیز است و زمین‌لرزه‌های سهمگین در آن، بارها به خراب شدن برخی سازه‌ها و نیز کشته‌ شدن صدها نفر انجامیده‌است. در سال ۱۹۹۹ در زمین‌لرزه‌ای ۷.۶ ریشتری در این جزیره، ۲۴۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

در زمین‌لرزه‌ای در سال ۲۰۱۳ که قدرت آن نیز تقریبا به اندازه زلزله بامداد شنبه بود، در مناطق بسیاری رانش زمین رخ داد و چهار نفر نیز کشته شدند.

XS
SM
MD
LG