لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۰

سخنگوی پوتین: قرآن اهدایی به آیت‌الله خامنه‌ای مدلی از نسخه قدیمی‌ست


دوشنبه دوم آذر ماه؛ دیدار آقایان پوتین و خامنه‌ای و اهدای قرآن
دوشنبه دوم آذر ماه؛ دیدار آقایان پوتین و خامنه‌ای و اهدای قرآن

خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه، می‌گوید قرآن اهدا شده به آیت‌الله خامنه‌ای در جریان سفر ولادیمیر پوتین به ایران، مدلی از نسخه قدیمی‌ست که در روسیه نگهداری می‌شود.

خبرگزاری‌های ایران پیشتر گزارش داده بودند که رئیس‌جمهوری روسیه طی سفر خود به ایران و دیدارش با رهبر جمهوری اسلامی، «یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی» قرآن را به او هدیه داده است، که در موزه آرمیتاژ در سن‌پترزبورگ نگهداری می‌شد.

آقای پسکوف در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» تائید کرده است که این هدیه به رهبر جمهوری اسلامی داده شده و افزوده که قرآن اهدایی «نسخه عینی» کتاب اصلی‌ست.

ولادیمیر پوتین دوم آذر ماه با آیت‌الله علی خامنه‌ای دیدار کرد. دیداری که علی‌اکبر ولایتی، مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌المللی، آن را «مهم‌ترین ملاقات» در تاریخ جمهوری اسلامی توصیف کرده است.

در همان روز نیز قرآنی به آقای خامنه‌ای هدیه داده شد.

خبرگزاری فارس گفته است قرآن اهدایی «مربوط به دوره مروان آخرین خلیفه از سلسله امویان است».

مروان بن محمد، ملقب به مروان دوم یا «حمار»، آخرین خلیفه دودمان اموی در سال ۷۵۰ میلادی کشته شد و با مرگ او خلافت این سلسله، به جز در اندلس، برچیده شد.

ولادیمیر پوتین برای شرکت در نشست سران مجمع صادرکنندگان گاز به تهران سفر کرده بود. این سفر نخستین دیدار او از ایران از سال ۲۰۰۷ میلادی تا کنون به شمار می‌رود.

ایران و روسیه از مهم‌ترین حامیان بشار اسد، رئیس دولت مرکزی سوریه هستند و گفته شده است بحران سوریه از مهم‌ترین مسائلی بود که رهبران دو کشور در مورد آن گفت‌وگو کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG