لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۶

در حمله «حکومت اسلامی» به «رهبران حوثی» در صنعا ۲۸ نفر کشته شدند


نیروهای حوثی محله‌های اطراف محل حمله را مسدود کرده‌اند
نیروهای حوثی محله‌های اطراف محل حمله را مسدود کرده‌اند

در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده، که بنا بر برخی گزارش‌ها هدف از آن رهبران حوثی‌های یمن بوده‌اند، ۲۸ نفر در صنعا کشته‌ شده‌اند که هشت نفر از قربانیان، زن هستند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید گروه موسوم به حکومت اسلامی مسئولیت حمله‌ای که هدف از آن دو برادر از رهبران حوثی یمن بوده‌اند را بر عهده گرفته است.

این انفجار -بنا بر این گزارش و به نقل از یک مقام امنیتی- در محل سوگواری در مرگ یکی از اعضای خانواده صورت گرفته است.

به گفته شاهدان، نیروهای حوثی، شب هشتم تیر ماه، مناطق اطراف محل بمب‌گذاری را پس از انفجار مسدود کرده و فقط به خودروهای امدادی اجازه عبور و مرور داده‌اند.

گروه حکومت اسلامی در بیانیه‌ای که به صورت آن‌لاین منتشر شده گفته این حمله را به آنچه «لانه شیعه» در صنعا توصیف کرده، انجام داده است.

این گروه چند روز پیش نیز مسئولیت یک انفجار انتحاری در مسجد شیعیان در کویت را که به کشته شدن ۲۶ نفر و زخمی شدن ۲۲۷ نفر انجامید، برعهده گرفته بود. در روزی که دو حمله دیگر یکی در تونس -با مسئولیت همین گروه- و دیگری در فرانسه انجام شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول مقام‌های امنیتی نزدیک به حوثی‌های یمن، گفته است این انفجار خانه‌های چندین رهبر حوثی‌ را هدف گرفته بود. آنها شمار دقیق کشته شدگان و مجروحان را اعلام نکرده‌اند. در عین حال در این گزارش وضعیت رهبرانی که خانه‌هایشان هدف قرار گرفته بود نیز مشخص نشده است.

شبکه خبری ناظر بر امور امنیتی در جهان، «اس‌آی‌تی‌ای» نیز به یک پست توئیتری از سوی حکومت خودخوانده اسلامی اشاره کرده که در آن مسئولیت انفجار بر عهده گرفته شده است. در این پست محل انفجار، نزدیکی یک بیمارستان نظامی عنوان شده است.

در خبری دیگر، شورشیان یمن، در بیانیه‌ای رسمی گفته‌اند که بار دیگر یک موشک «اسکاد» به خاک عربستان پرتاب کرده‌اند.

چنانچه گزارش صحت داشته باشد، این دومین حمله از این دست به شمار می‌رود.

خبرگزاری رویترز می‌گوید این بیانیه را ژنرال شرف لقمان، یک سخنگوی نظامی در اختیار خبرگزاری رسمی یمن که در کنترل حوثی‌هاست، گذاشته است.

XS
SM
MD
LG