لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۷

یونسی: در ایران جریان همسو با داعش نداریم


علی یونسی
علی یونسی

دستیار رئیس‌جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی می‌گوید در ایران جریانی همسو با گروه موسوم به «حکومت اسلامی» وجود ندارد و «اگر کسی به صورت فردی پیدا شود، قعطا مورد سرزنش اهل سنت است».

خبرگزاری ایرنا، هشتم آذر ماه، از علی یونسی نقل کرده است که «در ایران جریان همسو با داعش نداریم و در بین اهل سنت نیز چنین افرادی نداریم و اگر کسی هم به صورت فردی و موردی پیدا شود، قطعا مورد سرزنش اهل سنت است.»

آقای یونسی در عین حال ایران را «پیشتاز مبارزه با داعش» توصیف کرده است.

گفته‌های تازه آقای یونسی در ادامه سخنان اخیر مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با گروه «حکومت اسلامی» است، که از تهدیدها و یا «انهدام» گروه‌هایی که قصد انجام انفجار یا حملاتی را داشته‌اند خبر داده‌اند.

۲۶ آبان ماه فرمانده سپاه «نبی اکرم» استان کرمانشاه گفته بود که «تیم‌های بسیاری» از گروه «حکومت اسلامی»، «از دو سال پیش تاکنون در این استان مشغول فعالیت بودند» و «توسط سپاه و وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند».

این مقام ارشد سپاه از فعالیت این «تیم‌ها» برای «جذب نیرو و اعزام به خارج از کشور» خبر داده بود.

در کنار این‌ها گزارش‌هایی از «فعالیت‌های مجازی» گروه موسوم به حکومت اسلامی در ایران برای «عضوگیری» نیز منتشر شده است.

وزارت اطلاعات ایران هم، ۳۰ آبان ماه، بدون آنکه به هویت فرد یا افرادی اشاره کند از «انهدام دو تیم تروریستی» در استان‌های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان خبر داده بود.

گزارش‌ها از تهران نیز حاکی از افزایش نیروهای انتظامی و یگان‌های ویژه پلیس در خیابان‌ها طی روزهای گذشته است.

طی هفته‌های گذشته حملات و انفجارهایی مرگباری از لبنان و ترکیه تا پاریس رخ داده است. حملاتی که به طور عمده یا گروه حکومت اسلامی مستقیما مسئولیت آنها را بر عهده گرفته یا در آنها مقصر معرفی شده است. این گروه مسئولیت سرنگونی هواپیمای مسافربری روسی بر فراز مصر را نیز برعهده گرفته است.​

مقام‌های انتظامی و امنیتی ایران می‌گویند برای برخورد احتمالی با گروه‌های افراطی «آمادگی کامل» دارند.

XS
SM
MD
LG