لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۶

ظریف: نتیجه مذاکرات اتمی هنوز معلوم نیست


آقای ظریف و هیئت ایرانی در مراسم «شب احیا» در وین
آقای ظریف و هیئت ایرانی در مراسم «شب احیا» در وین

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، با تاکید بر وجود برخی اختلافات حل‌نشده در مذاکرات اتمی با شش قدرت جهانی و تلاش برای پیدا کردن راه‌حلی برای آنها می‌گوید «نتیجه [مذاکرات] هنوز معلوم نیست»

همزمان وزیر خارجه آلمان نیز از وجود برخی اختلافات سخن گفته و بر لزوم استفاده از «فرصت تکرارنشدنی» موجود برای رسیدن به توافق تاکید کرده است.

مذاکرات اتمی در آخرین روزهای مهلتی، که یک بار از دهم تیر ماه تا ۱۶ تیر تمدید شده است، میان ایران و شش کشور طرف گفت‌وگو ادامه دارد.

روز یک‌شنبه وزیران خارجه فرانسه، آلمان، روسیه همراه فدریکا موگرینی، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی، نیز به وین، پایتخت اتریش رفته و به جان کری و محمد جواد ظریف، وزیران خارجه آمریکا و ایران پیوسته‌اند.

بنا بر گزارش‌ها قرار است وزیران خارجه هر شش کشور در وین حضور داشته باشند.

آقای کری پیشتر گفته بود با وجود پیشرفت‌های موجود در گفت‌وگوها، شرایط اکنون به‌گونه‌ای‌ست که مذاکرات می‌تواند «هر سرنوشتی پیدا کند».

آقای ظریف نیز در فرصتی کوتاه در میان خبرنگاران سخنانی کم‌وبیش مشابه را بیان کرده و می‌گوید «نتیجه کار هنوز معلوم نیست، داریم تلاش می‌کنیم».

ظریف در جمع خبرنگاران گفته است نتیجه هنوز معلوم نیست

از سویی فرانک-والتر اشتان‌مایر، وزیر خارجه آلمان، گفته است «فرصتی بی‌مانند» برای رسیدن به توافق وجود دارد.

او گفته است «اکنون زمان شجاعت نشان دادن و آمادگی برای سازش است و امیدوارم، که به ویژه تهران، این شجاعت را نشان دهد.»

وزیر خارجه آلمان می‌گوید در صورت شکست مذاکرات «هیچ‌کس برنده نخواهد شد».

به گزارش خبرگزاری آلمان، پایان بی‌نتیجه مذاکرات در این هفته، به معنی پایان توافق موقت میان طرف‌ها است؛ این موضوع می‌تواند بازگشت تهران به فعالیت‌های پیشین خود و از سوی دیگر بازگشت تحریم‌های معلق‌شده فعلی را همراه داشته باشد.

XS
SM
MD
LG