لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۹

بازداشت ده‌ها فرد مرتبط با دانشگاه غیرحضوری بهاییان در ایران


دیان علایی، نماینده جامعه بین‌المللی بهاییان در مقر سازمان ملل
دیان علایی، نماینده جامعه بین‌المللی بهاییان در مقر سازمان ملل
جامعه بین‌المللی بهاییان روز یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد ماموران امنیتی ۳۰ تن از شهروندان بهایی را در شهرهای تهران، کرج، اصفهان و شیراز بازداشت کرده‌اند.

در این بیانیه آمده افراد بازداشت شده اساتید دانشگاه غیرحضوری بهاییان و یا از افراد مرتبط با این مؤسسه هستند که برای آموزش به جوانان بهایی محروم از تحصیل آموزش تأسیس شده‌است.

دیان علایی، نماینده جامعه بین‌المللی بهاییان در مقر سازمان ملل در شهر ژنو، گفت تمامی خانه‌هایی که هدف بازداشت‌های نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند، در رابطه با مرکز آموزشی بهاییان هستند.

فرهاد ثابتان سخنگوی جامعه جهانی بهایی، به رادیو فردا می‌گوید این افراد به مکان نامعلومی منتقل شده و تمامی کتاب‌ها و وسایل کار آنها توقیف شده‌است.

آقای ثابتان می‌گوید «موسسه علمی آزاد» بهایی‌ها، در سال ۱۹۸۷ تاسیس شده و دلیل تأسیس آن، ایجاد تسهیلات برای آموزش جوانان بهایی که به دلایل مذهبی از ورود به دانشگاه منع شده‌اند است. این موسسه غیر رسمی که راه حلی غیر خشونت‌آمیز برای حل معضل تحصیل این شهروندان ارائه می‌داد در ایران ثبت نشده‌است.

«موسسه علمی آزاد» در سال‌های ۱۹۹۸، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ نیز مورد حمله قرار گرفته بود.

جامعه بین‌المللی بهاییان با اشاره به برخوردهای مشابه حکومت ایران با فعالیت‌های آموزشی بهاییان، از دولت‌ها و سازمان‌های جهان خواسته‌است تا این اقدام را محکوم کنند.
XS
SM
MD
LG