لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۲

انفجار بمب «صوتی» در اهواز


اهواز در سال های گذشته بارها مورد هدف بمبگذاران قرار گرفته است. عکس تزئینی است.
اهواز در سال های گذشته بارها مورد هدف بمبگذاران قرار گرفته است. عکس تزئینی است.
معاون سياسی اجتماعی فرمانداری اهواز روز يک‌شنبه اعلام کرد که يک بمب در ساعت ۲ و ۴۵ دقيقه بامداد در جاده ساحلی در اطراف پل علی ابن مهزيار اهوازی منفجر شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، رضا نجاتی با تاييد اين که اين بمب‌گذاری هيچ گونه تلفات جانی و خسارت در برنداشته است افزود: «ظاهرا اين بمب صوتی بوده است، اما تحقيق برای شناسايی دقيق نوع بمب از سوی کارشناسان مربوطه در حال انجام می‌باشد.»

تاکنون گروه يا شخصی مسئوليت بمب‌گذاری روز يک‌شنبه را بر عهده نگرفته است.

خبرگزاری فرانسه نيز ضمن اعلام اين خبر افزود که در سال‌های گذشته اهواز هدف بمب‌گذاری‌های متعددی قرار گرفته و دولت ايران کشورهای خارجی را متهم به دست داشتن در اين بمب‌گذاری‌ها کرده است.

پيشتر خبرگزاری‌های ايران در اوايل خردادماه گزارش داده بودند که نيروهای امنيتی بمب دست‌سازی را در توالت يک هواپيمای پرواز اهواز-تهران خنثی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری نيمه‌رسمی ايسنا، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپيمايی کشوری، اعلام کرد: «مقارن ساعت ۲۲ و ۴۵ دقيقه شب گذشته يک فروند هواپيما به شماره پرواز ۷۰۳۰ متعلق به شرکت هواپيمايی کيش‌اير در مسير اهواز به تهران مورد تهديد قرار گرفت که با هوشياری و سرعت عمل به‌موقع گارد حفاظت هواپيمايی اين توطئه خنثی و در ساعت ۲۲ و ۵۷ دقيقه هواپيما با کليه سرنشينان در فرودگاه اهواز به زمين نشست.»

درجريان بمب‌گذاری‌های اهواز در زمستان سال ۱۳۸۴ بيست نفر کشته و نزديک به صد نفر مجروح شدند. دست کم ۱۵ نفر به اتهام ارتباط با بمب‌گذاری‌های زمستان سال ۱۳۸۴ در خوزستان اعدام شدند.
XS
SM
MD
LG