لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۵

فهرست ده مرد گرانقيمت هاليوود در سال ۲۰۱۳


رابرت داونی جونيور
رابرت داونی جونيور
رابرت داونی جونيور، هنرپيشه آمريکايی فيلم «مرد آهنين» با دريافت دستمزدی ۷۵ ميليون دلاری برای ايفای نقش در اين فيلم عنوان گرانقيمت ترين بازيگر مرد هاليوود را از آن خود کرده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، در فهرست بالاترين دستمزدهای هنرپيشه‌های مرد پس از داونی جونيور، به ترتيب نام هايی مانند چنينگ تِيتوم و هيو جکمن به چشم می خورند.
رابرت داونی جونيور، ۴۸ ساله، بازيگر فيلم های ژانر ابرقهرمانان شرکت ديسنی مانند «انتقام گيران» توليد سال ۲۰۱۲ و «مرد آهنين ۳» توليد سال ۲۰۱۳ است که بيش از يک ميليارد دلار فروش داشته و جايگاه اين هنرپيشه را در رأس پردرآمدترين بازيگران هاليوود تثبيت کرده است.
جکمن، ستاره «ولورین»
جکمن، ستاره «ولورین»

دوروتی پومرانتز از مجله فوربز می گويد: «در حال حاضر هر استوديويی آرزو دارد با رابرت داونی جونيور قرار داد بندد و حاضرند برای اين قرارداد پول خوبی هم به او پرداخت کنند.»
چنينگ تيتوم، ديگر هنرپيشه گرانقيمت هاليوودی، نيز که ۳۳ سال دارد، با سرمايه شخصی خود فيلم «مايک جادويی» را روانه سينماها کرد و به همراه کارگردان اين اثر، استيون سودربرگ، ۱۶۷ میلیون دلار درآمد کسب کرد که از آن مقدار ۶۰ میلیون دلار سهم خودش بود.

در جايگاه بعدی اين فهرست هيو جکمن، هنرپيشه استراليايی، ايستاده که ۴۴ سال دارد و به تازگی در فيلم جديد «مرد گرگ نما» بازی کرده که قرار است هفته آينده اکران شود. جکمن با دستمزدی ۵۵ ميليون دلاری با فاصله ای کم از رقيب خود در جايگاه سوم گرانقيمت‌ترين هنرپيشه های مرد ايستاده است.

اما يک پله پايين تر در اين فهرست نام مارک والبرگ به چشم می خورد، بازيگری ۴۲ ساله که با کمدی پرفروش ۵۵۰ ميليون دلاری «تِد»، درآمدی ۵۲ ميليون دلاری کسب کرد و بدين ترتيب در جايگاه چهارم قرار گرفته است.

نفر پنجم «دواين جانسون»، معروف به «راک»، است. اين کشتی گير سابق که سينما را به عنوان حرفه دوم خود برگزيده در ۴۱ سالگی با دريافت دستمزدی ۴۶ ميليون دلاری عنوان پنجمين هنرپيشه گرانقيمت را به خود اختصاص داده است. جانسون به تازگی در ششمين قسمت از سری فيلم های «سريع و خشمگين» نقش آفرينی کرده که با مجموع فروش ۵۰۰ ميليون دلار ظرف مدت دو هفته از زمان اکران فيلم يکی از کارهای موفق امسال را در کارنامه وی ثبت کرد. در سال جاری «راک» همچنين در فيلم «سرباز جو: تلافی» نيز حضور داشته است.
دی کاپریو
دی کاپریو

بعد از «راک» عضلانی، نام يک بازيگری سرشناس اما متفاوت از وی به چشم می خورد: «لئوناردو دی کاپريو» که امسال با فيلم «گتسبی بزرگ» به پرده نقره ای بازگشت. پيش از اکران اين فيلم که به کارگردانی باز لوهرمان توليد شد، کمتر کسی فروش بالايی را برای آن انتظار می کشيد. در حالی که به ظاهر نام دی کاپريو در ميان نقش‌آفرينان اين فيلم برگ برنده ای بود که فروش ۲۵۰ ميليون دلاری آن را در گيشه ها رقم زد و آن را به موفق‌ترين فيلم سينمايی کارنامه لوهرمان تبديل کرد. اين فروش البته دستمزدی ۳۹ ميليون دلاری را برای هنرپيشه نقش «جک» در فيلم تايتانيک به ارمغان آورد، و در اين فيلم نيز مانند ۱۹۹۷، در انتهای فيلم کاراکتر او به ديار باقی شتافت.

پس از دی کاپريو، ادم سندلر ۴۶ ساله در جايگاه هفتم ايستاده که تنها کمدينی است که نامش در فهرست ده نفره پردرآمدترين هنرپيشه ها به چشم می خورد. به نظر می رسد سندلر موفقيت خود را مديون فيلم پرفروش «هتل ترانسيلوانيا» است که ۳۴۷ ميليون دلار فروش داشته و حاصلش برای وی ۳۷ ميليون دلار درآمد بوده است.

سال گذشته تام کروز، که اينک پنجاه و يکمين سال زندگی خود را سپری می کند، با ۷۵ ميليون دلار صدرنشين فهرست گرانقيمت ترين هنرپيشه مرد بود. اما امسال کروز با هفت پله تنزل و درآمدی ۳۵ ميليون دلاری مقام هشتم اين گروه را به خود اختصاص داد.

بعد از هنرپيشه «مأموريت غيرممکن»، دنزل واشينگتن، ۵۸ ساله، در جايگاه بعدی جدول پولسازترين مردان هاليوود قرار گرفت. واشينگتن هم يکی از هنرپيشه های خوش شانسی است که در ابتدای کار با پذيرش مبلغی پايين تر برای بازی در فيلم «پرواز» سهمی از سود حاصل از فروش فيلم را به عنوان دستمزد پذيرفت. موفقيت «پرواز» در گيشه سينماها و فروش ۱۶۲ ميليون دلاری آن اين هنرپيشه برنده جايزه اسکار را با درآمدی ۳۳ ميليون دلاری از يک فيلم در جايگاه نهم فهرست ياد شده تثبيت کرد.

و در نهايت ليام نيسون، با ۳۲ ميليون دلار دريافتی برای يک فيلم در سال ۲۰۱۳ مقام دهم اين فهرست را از آن خود کرده است. نيسون از جهت معروفيت در حد و اندازه بسياری در اين جدول نيست اما از آن هنرپيشه هايی است که آهسته و پيوسته فيلم های موفقی مانند «ربوده شده» (Taken) و «خاکستری» را در کارنامه خود ثبت کرده و امسال به جمع ده نفره گرانقيمت ترين مردان هاليوود وارد شده است.
XS
SM
MD
LG