لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۳

اختلال شدید اینترنتی در آستانه «روز قدس»


گزارش‌های رسيده از ايران حاکی از آن است که در آستانه راهپيمايی «روز قدس» و در ساعات گذشته، سرعت اينترنت در ایران به شدت کاهش يافته است و دست کم ۱۰ نفر در گفتگو با راديو فردا نیز اين گزارش ها را تائيد کرده‌اند.

به نوشته وبسایت کلمه، در ساعات گذشته سرعت اینترنت در ایران به شدت کاهش یافته و این اختلال بر سرویس های پر سرعت ADSL نیز تأثیر گذاشته است. به گفته کاربران اینترنتی در ایران، پست‌های الکترونیکی یاهو و جی میل و سایت‌هایی نظیر فیس‌‌بوک و سایت‌های خبری دچار اختلال شدید شده‌اند، به طوری که دسترسی به یاهو میل امکان‌پذیر نیست و دسترسی به جی‌میل نیز با دشواری بسیار همراه است.

بروز اختلال در اینترنت و سرویس‌های مخابراتی امر بی‌سابقه ای نیست و پس از انتخابات بحث برانگیز دوره دهم ریاست جمهوری، بارها در آستانه برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز علیه نتایج انتخابات، این سرویس‌ها دچار اختلال شدید شده‌اند.

در راهپیمایی «روز قدس» سال گذشته، به رغم تهدیدها و تمهیدات نیروهای دولتی، هزاران معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری که از هفته‌ها پیش، از طریق اینترنت و موبایل برای برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز، به خیابان‌ها آمده و با شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، شعارهای حکومتی را تحت‌الشعاع قرار دادند.

راه‌پیمایی «روز قدس» سال گذشته با حضور محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی همراه بود. همچنین گزارش‌ها حاکی از حضور مهدی کروبی، اکبر هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی در این راهپیمایی بود. این را‌ه‌پیمایی با درگیری‌های جسته و گریخته‌ای همراه بود و محمد خاتمی نیز در آن روز مورد حمله قرار گرفت.

مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت در ايران، اخیرا از شرکت خود در راهپیمایی روز قدس امسال خبر داد و گفت در مورد تشکیل هسته های اولیه و برنامه ریزی برای این روز درحال مشاوره است و نتیجه اعلام خواهد شد.

نیروی انتظامی تهران نیز روز پنجشنبه، ۱۱ شهریور، از به اجراء گذاشتن عملیاتی با عنوان «مهار در تهران» با حضور گسترده مأموران نیروی انتظامی برای آمادگی در روز قدس خبر داد.
XS
SM
MD
LG