لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۱

اوباما در مراسم دانش‌آموزان کشته شده: این فجایع باید پایان پذیرد


باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، يکشنبه، ۲۶ آذر ماه، در ایالت کانتیکت در مراسم يادبود دانش‌آموزان کشته شده در شهر نيوتاون این ایالت شرکت کرده و گفت «اين تراژدی‌ها بايد پايان يابند. اما برای خاتمه بخشيدن به اين تراژدی‌ها بايد نخست خود را تغيير دهيم.»

صبح جمعه فردی که پلیس او را «آدام لانزا» و ۲۰ ساله معرفی کرده ، مسلح به سه اسلحه وارد مدرسه‌ای ابتدایی شهر نیوتاون شده و شروع به تیراندازی کرد.

اوباما: این فجایع باید پایان پذیرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:30 0:00


در اثر این تیراندازی ۲۷ تن، از جمعه ۲۰ کودک کشته شده‌اند. آدام لانزا که خود نیز جان باخته است، همچنین پیش از آن‌که وارد این مدرسه ابتدایی شود، مادر خود را در خانه کشته بود.

به گزارش سی ان ان، باراک اوباما به بستگان و نزديکان دانش آموزان کشته شده آمريکايی تسليت گفت و افزود در تمام اين سرزمين، ما با شما گريسته ایم.

رئيس جمهور آمريکا افزود بايد از خود صادقانه بپرسيم که «آيا محافظت از کودکان آمريکايی به اندازه کافی صورت گرفته و می‌گيرد؟» اوباما به اين پرسش، پاسخ منفی داد.

باراک اوباما، روز شنبه، ۲۵ آذرماه در سخنرانی هفتگی رادیویی خود خواستار آن شد که فارغ از «سیاست‌ها»، «اقدامی هدفمند برای پیشگیری از وقوع فجایع بیشتری از این دست» انجام بگیرد. وی با این حال در مورد چند و چون این اقدامات توضیحی ارائه نکرد.

آقای اوباما، روز جمعه، ۲۴ آذرماه، پس از وقوع حادثه تیراندازی نیز همین اظهارات را بیان کرده بود.

در عین حال به گزارش شبکه خبری آمریکایی «ام‌اس ان‌بی‌سی»، شماری از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان نیز در همین روز خواستار کنترل شدیدتر خرید و فروش اسلحه شده‌اند.

طبق متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده که سال ۱۷۹۱ تصویب شده است، «حق مردم برای حمل و نگهداری اسلحه» باید محترم شمرده شود.

باراک اوباما در جریان مناظره‌های انتخاباتی اخیر خود با تأکید بر محترم شمردن این قانون، گفت مصمم است تا طبق قوانین موجود، از قرار گرفتن اسلحه در دسترس «بیماران روانی» جلوگیری به عمل آورد و تمهیداتی برای بررسی پیشینه افراد پیش از فروش اسلحه انجام دهد.
XS
SM
MD
LG