لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۰

منصور بهرامی با مچ بند سبز در ويمبلدون


منصور بهرامی عکس تزئینی است
منصور بهرامی عکس تزئینی است
منصور بهرامی با مچ بند سبز در رقابت های ويمبلدون لندن بار ديگر خبرساز شد. انری لوکنت فرانسوی، هم بازی منصور بهرامی در مسابقات دوبل نیز مچ بند سبز بسته بود.

پيش از اين چند نفر از بازيکنان تيم ملی فوتبال ايران در مسابقه با تيم ملی کره جنوبی با مچ بند سبز پای به ميدان ورزشگاه جام جهانی سئول گذاشته بودند.

ويژگی استثنايی بهرامی در بازیT شوخ طبعی و زدن ضربه هايی است که عادی به نطر نمی رسد و در تنيس تسلط ويژه ای را می طلبد.

منصور بهرامی در رقابت های تنيس ويمبلدون – که اين روزها مرکز توجه ورزش جهان است، علاوه بر ويژگd های جذابش با مچ بند سبز جلب توجه خاصی داشت. او در مورد مچ بند سبز خود و بازيکنان شاخص تيم ملی فوتبال به دويچه ووله گفته است:« فکر می‌کنم آدم بايد بتواند عقيده‌ی خودش را ابراز کند. به نظر من کار بازيکنان مچ بند به دست درست بود. من هم در ويمبلدون مچ بند سبز را بستم.»

بعد از انتخابات رياست جمهوری اسلامی، رنگ سبز مظهر اعتراض و مبارزه مردم با تقلب و کودتا در حکومت اسلامی ايران شد و در ديدگاه ورزشی حرکت چشمگير مهدی مهدوی کيا، جواد نکونام، مسعود شجاعی، علی کريمی، وحيد هاشميان، حسين کعبی و محمد نصرتی در شرق آسيا توسط منصور بهرامی به لندن در غرب اروپا رسيد.

منصور بهرامی که پس از سی دهه زندگی در فرانسه هنوز با نام ايران در رقابتهای بين المللی حضور می يابد، يکی از هنرمندان و «شومن» های پر هواخواه بازی تنيس در کشورهای مختلف جهان است.

در حالی که تا کنون آندره آغاسی ايرانی تبار (فرزند امانوئل آغاسی مشتزن تيم ملی ايران در المپيک ۱۹۴۸ لندن) و ارغوان رضايی به ترتيب به عنوان تنيس بازان آمريکايی و فرانسوی در سطح بين المللی مطرح شده اند، بهرامی از آغاز دهه ۸۰ میلادی همواره به نام يک تنيس باز ايرانی در رقابت های مهم تنيس شرکت کرده و در رقابتهای دو نفره تنيس موناکو تا مرحله نيمه پايانی هم پيش رفته است.

بهرامی پيش از انقلاب و دوران شکوفايی تنيس در ايران، عضو تيم ملی ايران بود. در فرانسه او با مليت ايرانی به تنيس ادامه داد و در سال های اخير در حالی بار ديگر با موهای سپيد و برای حفظ تنيس ايران در دسته دوم جام ديويس با همه وجود بارديگر ملی پوش شد که در سالهای هنرنمايی در تنيس های بين المللی و گراند اسلم بردن نام او نيز در معدود رسانه های ورزشی وقت ممنوع بود.

بازتاب پيروی هايش در کيهان ورزشی به عنوان يکی از دو نشريه ورزشی آن هنگام، به اين دليل ممنوع شد که مدعی بودند او با پيراهنی بازی می کند که پرچم فرانسه است!
XS
SM
MD
LG