لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۵

زمين لرزه آمريکا دنيای مجازی را هم لرزاند


 ترافيک سنگين در اتوبان ۳۹۵ پس از زلزله واشينگتن
ترافيک سنگين در اتوبان ۳۹۵ پس از زلزله واشينگتن
اخبار و گزارش های لحظه به لحظه زلزله پنج و هشت دهم ريشتری روز سه شنبه در واشينگتن، پايتخت ايالات متحده آمريکا، دنيای مجازی را نيز به لرزه در آورده است.
اين زلزله به جز واشينگتن، در ديگر شهرهای ساحل شرقی آمريکا نيز احساس شد.

زمین لرزه روز سه شنبه سومین زلزله قوی ثبت شده در تاریخ شرق آمریکا به شمار می رود.

Earthquake Strikes Washington, D.C.
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:48 0:00

به نوشته سایت آمریکایی «هافينگتن پست»، اخبار مربوط به زمين لرزه واشينگتن به سرعت از طريق وب سايت های شبکه های اجتماعی از قبيل «فيس بوک»، «توئيتر» و «فور اسکوئر» پخش شد و عبارات و برچسب های توئيتری (هش تگ) دربرگيرنده کليدواژه هايی مربوط به زلزله فوق، مانند «#زلزله» و «۵.۸» به سرعت در صدر فهرست موضوعات داغ توئيتر قرار گرفت.
سايت آمريکايی مشبل (mashable.com) در همين باره نوشت: «حدود ۳۰ ثانيه پيش از آنکه زمين لرزه را در دفترمان، واقع در نيويورک، احساس کنيم يا اينکه هيچ گزارش در اين باره در رسانه های خبری منتشر شود، توئيت های مربوط به زلزله از واشينگتن سرازير شد.»

سايت «هافينگتن پست» می نويسد، بسياری از کاربران توئيتر در ساحل غربی آمريکا، به شوخی و برای اذيت کردن دوستان خود در ساحل شرقی کشور دست به کار نوشتن در توئيتر شدند. برای مثال يک کاربر نوشت: «اين همه هيجان بابت يک زلزله ناقابل پنج و هشت دهم ريشتری؟؟؟ ساحل شرقی ها بی خيالش، ما اينجا [در ساحل غربی] اينجور لرزه ها را ناشتا قورت می ديم.»
در ادامه چند نمونه از جمله های «زلزله ای» دنيای مجازی و شبکه های اجتماعی را ملاحظه می کنيد:
«۵۵۰۰ توئيت در ثانيه [TPS]. جهت اطلاع اين سرعت توئيت از ماجرای مرگ بن لادن بالاتر و همتراز زلزله ژاپن هست.» - به نقل از توئيتر
«يک دقيقه بعد از زمين لرزه امروز، ۴۰۰۰۰ توئيت درباره زلزله نوشته شد.» - به نقل از توئيتر
«به دنبال زمين لرزه در ساحل شرقی [آمريکا]، حدود ساعت ۱:۵۵ بعد از ظهر[به وقت محلی]، عبارت «زمين لرزه» در استتوس نزديک به سه ميليون کاربر ظاهر شد.» –اندرو نويز از فيس بوک
XS
SM
MD
LG