لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۰

آزادی موقت کشیش ويلسون عيسوی پس از ۵۴ روز بازداشت


ویلسون عیسوی
ویلسون عیسوی

کشيش ويلسون عيسوی، شبان کليسای آشوری پنطيکاستی شهر کرمانشاه پس از ۵۴ روز بازداشت در زندان دستگرد اصفهان با قيد وثيقه بطور موقت از زندان آزاد شد.

به گزارش شبکه خبری مسيحيان فارسی زبان، به کشيش ويلسون دستور داده شده که حق رفتن به کليسای پنطیکاستی شهر کرمانشاه را ندارد. اين کليسای قديمی آشوری همچنان بسته می باشد.

همچنين شبکه خبری مسيحيان فارسی زبان به نقل از خانواده کشيش ويلسون عيسوی ، وضعيت جسمانی کشيش عيسوی در مجموع خوب توصيف کرده و به نقل از کشيش عيسوی نوشت «آقای عيسوی دوران بازداشت خود را بخشی از هزينه ای می داند که وی به خاطر باورهای دينی خويش پرداخته است.»

کشيش عيسوی بايد تا بررسی پرونده خود و حکم دادگاه منتظر بماند.

کشيش قانع قبادی، شبان کليسای پنطيکاستی كه هم اكنون در آلمان بسر مى برد در گفتگويی با راديو فردا در اين باره گفت، براساس بازجويی های به عمل آمده از کشيش عيسوی چنين به نظر می رسد که اتهام ايشان ترويج مسيحيت در ميان مسلمانان باشد که اتهام خطرناکسيت.

پیشتر مادلين نازنين گفته بود همسرش، ويلسون عيسوى كشيش كليساى آشورى پنطيكاستى در كرمانشاه، كه تقريباَ يكماه است در بازداشت بسر مى برد، شكنجه شده است.

قانع قبادى در اين باره به راديو فردا گفته بود: «خانم نازنين كه يكبار موفق به ملاقات با كشيش عيسوى شده است، وضعيت كشيش عيسوى را اسف بار خوانده و از آثار شكنجه بر روى صورت وى خبر داد.»

در همين حال بر اساس گزارش های رسيده ۳ شهروند مسيحی ديگر نيز در آستانه عيد نوروز امسال از زندان اوين نيز آزاد شدند.

اين ۳ تن به نام های «ميترا زحمتی»، «مريم جلالی» و «فرزان متين» در دی ماه گذشته درحاليکه برای برگزاری جشن کريسمس و زاد روز عيسی مسيح در منزل يکی از دوستان خود در پاکدشت ورامين گرد هم آمده بودند بازداشت شدند. آقای قانعی ضمن تائيد اين خبر از آزادی موقت يکی ديگر ازکشيشان ايرانی در استان فارس به نام کشيش « بهروز خانجانی» نيز خبر داد.

XS
SM
MD
LG