لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۲

احمدی نژاد: حادثه دانشگاه کلمبيا توطئه آمريکا بود


احمدی نژاد: «توطئه آمريکا در دانشگاه کلمبيا پيروزی بزرگی نصيب ملت ايران کرد.»
احمدی نژاد: «توطئه آمريکا در دانشگاه کلمبيا پيروزی بزرگی نصيب ملت ايران کرد.»


رييس جمهوری ايران چهارشنبه شب حادثه دانشگاه کلمبيا نيويورک را «توطئه آمريکا و صهيونيسم» دانست و گفت: اين توطئه شکست خورد.


محمود احمدی نژاد که در يکی از مساجد جنوب شهر تهران سخن می گفت، اظهار داشت:« توطئه آمريکا در دانشگاه کلمبيا پيروزی بزرگی نصيب ملت ايران کرد.»


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، وی افزود:«آنان با محاسبات مادی و افکار کوتاه خود تصور می کنند می توانند ملتی را در بن بست قرار دهند در حالی که خداوند متعال صحنه را به گونه ای تغيير داد که با امکانات و برنامه ريزی خودشان آبرويشان در نزد ملت های جهان رفت.»


  • با وجود گذشت ده روز از حضور رييس جمهوری ايران در دانشگاه کلمبيا، وی همچنان از حوادث رخ داده در سخنرانی اش اظهار نارضايتی کرده و ساير مقامات و رسانه های دولتی ايران نيز به صورت هماهنگ با انتقاد از سخنان رييس اين دانشگاه، مواضع محمود احمدی نژاد را «پيروزی و موفقيت بزرگی برای جمهوری اسلامی» توصيف می کنند.

با وجود گذشت ده روز از حضور رييس جمهوری اسلامی ايران در دانشگاه کلمبيا، وی همچنان از حوادث رخ داده در سخنرانی اش اظهار نارضايتی کرده و ساير مقامات و رسانه های دولتی ايران نيز به صورت هماهنگ با انتقاد از سخنان رييس اين دانشگاه، مواضع محمود احمدی نژاد را «پيروزی و موفقيت بزرگی برای جمهوری اسلامی» توصيف می کنند.


پيش از شروع سخنرانی رييس جمهوی ايران در دانشگاه کلمبيا، لی بولينجر، رييس اين دانشگاه وی را فردی با ويژگی های يک «ديکتاتور کوچک و سنگدل» خواند.


آقای بولينجر در سخنان خود با اشاره به اينکه محمود احمدی نژاد «حادثه هالوکاست» را انکار می کند، گفت: کسی که اين حرف ها را بيان می کند يا شخصی«تحريک کننده و گستاخ» است و يا کسی است که «از روی بی اطلاعی » حرف می زند.


وی سپس شديدا از وضعيت حقوق بشر در ايران و نيز از افکار و اقدامات شخص آقای احمدی نژاد انتقاد کرد و خواهان پاسخگويی وی شد.


اين سخنان با واکنش رييس جمهوری ايران روبه رو شد و از آن انتقاد کرد.


در ادامه اين جلسه، آقای احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره وضعيت همجنسگرايان در ايران، گفت: در ايران «همجنسگرا» مانند آمريکا وجود ندارد.


اين پاسخ آقای احمدی نژاد با خنده بلند حاضران در جلسه مواجه شد.


پرونده هسته ای ايران


محمود احمدی نژاد، چهارشنبه شب در ادامه سخنان خود بار ديگر به پرونده هسته ای ايران اشاره کرد و گفت:« با قدرت و هوشياری اين ملت دشمنان ديگر قادر نيستند به اين انقلاب و کشور آسيب بزنند و در قضيه هسته ای که همه امکاناتشان را بسيج کردند تا نگذارند اين کشور هسته ای شود اما مي بينيم امروز آنها کجا هستند و ملت ايران کجا است.»


وی افزود:«من به همه دنيا اعلام مي کنم بدانيد قافله حرکت ملت ايران از گردنه های سنگين عبور کرده است و ديگر هيچ قدرتی نمی تواند مانع پيروزی های پی درپی اين ملت شود.»


پرونده هسته ای ايران در روزهای اخير با اظهارات برخی از مقامات اروپايی برای تشديد تحريم ها عليه جمهوری اسلامی خارج از شورای امنيت وارد مرحله تازه ای شده است و در تازه ترين تحول، وزير امور خارجه فرانسه در نامه ای به همتايان اروپايی خود خواستار فشارهای بيشتر بر تهران شده است.


کشورهای غربی، ايران را متهم می کنند که بدنبال دستيابی به سلاح هسته ای است ولی تهران اين ادعا را رد می کند و برنامه اتمی خود را صلح آميز می داند.


XS
SM
MD
LG