لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۳

دبيرکل جبهه پايداری: در انتخابات رای ندزديد و تقلب نکنيد


مرتضی آقا تهرانی (نفر وسط)، دبيرکل جبهه پايداری انقلاب اسلامی.
مرتضی آقا تهرانی (نفر وسط)، دبيرکل جبهه پايداری انقلاب اسلامی.
دبيرکل جبهه پايداری انقلاب اسلامی، از تشکل های مهم جبهه اصولگرايان جمهوری اسلامی، خواستار آن شده است که برای فرستادن نمايندگان به مجلس در انتخابات آينده، آرا دزديده و خريده نشود و تقلبی صورت نگيرد.

مرتضی آقا تهرانی که معلم اخلاق دولت محمود احمدی نژاد نيز هست، در همايش جبهه پايداری انقلاب اسلامی در قم گفت: «گاهی برخی می گويند اگر دروغ نگوييم، رای نمی بريم... اگر واقعا بنا داريد يک آدم خوبی به مجلس برود، رای ندزديد، رای نخريد و تقلب نکنيد.»

به گزارش خبرگزاری ايلنا، وی اظهار داشت: «الان زمان فتنه گذشته و تمام شده است و بايد رفوزه ها، يعنی کسانی که در فتنه ماندند و درمانده شدند را ول کرد، بلکه آنهايی که از فتنه عبور کردند، بايد به آنها توجه کرد، چون ممکن است آنها در فتنه گير بيافتند.»

آقا تهرانی در اين زمينه افزوده است: «ننشينيم و بگوييم اکبر گنجی فلان؛ خودمان ممکن است ۱۰ سال ديگر اکبر گنجی شويم؛ آن هم پاسدار بود و از انقلاب حمايت می کرد اما حالا اصول زير پايش است.»

جبهه پايداری انقلاب اسلامی از تشکل های انشعابی در جبهه اصولگرايان جمهوری اسلامی ايران و متشکل از وزير پيشين دولت محمود احمدی نژاد و روحانيون نزديک به آيت الله محمد تقی مصباح يزدی است.

علی افشاری، از فعالان سياسی، در گفت و گو با راديو فردا درباره جبهه پايداری گفته است: «جبهه پايداری در اصل آن بخش افراطی ‌تر و راديکال نيروهای اصول‌گرا را نمايندگی می ‌کند که بخش نيروهای جديد در نظام سياسی بوده و با نيروهای قديمی اين جناح يعنی بخش سنتی يا بخش روحانی و بازاری آن متفاوت هستند.»

وی افزوده است: « جبهه پايداری بيشتر نيروهای جوان ‌تری هستند که در لايه‌های نظامی و امنيتی اين جريان رشد کردند، به خصوص در ذيل حمايت‌های رهبری و بيشتر مدعی طرفداری دوآتشه از اوامر ولايت فقيه و رهبری هستند. اين جريان نسخه تجديدنظر شده "رايحه خوش خدمت" يا جريان سوم تير و هواداران سابق احمدی ‌نژاد هستند.»

مرتضی آقا تهرانی در همايش جبهه پايداری در قم تاکيد کرده است که «تراز حاکميت اسلام، تنها ولی فقيه است» و افزوده است: «رييس جمهور، وزرا، وکلا، رييس مجلس، رييس قوه قضاييه، هر کس ديگه ای را، من می گذارم بغل آقا، ترازش می کنم؛ چقدر کم دارد، چقدر ندارد. چرا؟ چون تراز دارم.»

وی افزوده است: «اگر شاقول دستت نباشد، شمشه دستت نباشد، آن روز نمی توانی کار کنی؛ با چشم بسته که نمی شود کار کرد.»

جبهه پايداری در حال حاضر به يکی از موانع وحدت در ميان اصولگرايان به رهبری آيت الله مهدوی کنی و محمد يزدی برای ارائه فهرست واحد در انتخابات مجلس نهم تبديل شده است.

مرتضی آقا تهرانی در باره اختلافات جبهه پايداری با ساير اصولگرايان گفته است که «خود وحدت به ما هو وحدت دارای بار ارزشی نيست. بعصی ها فکر می کنند که وحدت به خودی خود دارای ارزش است در حالی که اين طور نيست.»

وی به اظهارات اخير آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، که گفته بود «کسانی که می خواهند برای نمايندگی مجلس آينده کانديدا باشند نبايد متصل به قدرت و ثروت باشند» اشاره کرده و گفت: «ما می گوييم اگر حرف آقا را بشنويد، حاضريم با هم جلو برويم. پس نسبت به آقای مهدوی کنيم مشکلی نداريم و اگر در جلسات (اصولگرايان) نمی رويم برای اين است که اين مشکلات هست و حل نشده است.»

اصولگرايان در ائتلافی با عنوان ۸+۷ در حال مذاکره درون گروهی ميان احزاب و تشکل های اين جريان برای دستيابی به توافق در زمينه ارائه فهرستی واحد در انتخابات مجلس هستند.

افراد و گروه های درون اين تشکيلات هشدار داده اند که نزديکان محمود احمدی نژاد، رييس جمهور اسلامی، که از آنها به «عنوان جريان انحرافی» نام می برند در صدد تاثيرگذاری بر انتخابات و کسب حداقل نيمی از کرسی های مجلس نهم هستند.

برخی از گروه ها و افراد نزديک به اصولگرايان منتقد دولت، از جبهه پايداری به عنوان تشکل نزديک به «جريان انحرافی» نام می برند که با استفاده از امکانات دولتی در صدد ارائه فهرست جداگانه انتخاباتی و کسب کرسی های مجلس است.

رضا تقوی، عضو کميته وحدت اصولگرايان، اواسط مهرماه گفته بود که شماری از نامزدهای جبهه پايداری با نامزدهای «جريان انحرافی» يکی است.

انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است روز ۱۲ اسفندماه سال جاری برگزار شود و انتظار می رود که اصلاح طلبان و مخالفان دولت از غايبان اصلی آن باشند.
XS
SM
MD
LG