لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۴

بیانیه دایی برای نکونام: به همراه کی‌روش شایسته بهترین‌ها هستید


علی دایی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران
علی دایی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در آستانه آغاز جام ملت‌های آسیا خطاب به کاپیتان تیم ملی گفت: تیم ملی آن طور که شایسته بود تجهیز نشد اما با‌ شناختی که از سرمربی بزرگ تیم ملی، همچنین تو و همبازی‌هایت دارم می‌دانم افتخار می‌آفرید.

علی دایی پیامی را خطاب به جواد نکونام صادر کرده است. نکونام که ۱۴۵ بازی ملی دارد با انجام چهار بازی دیگر به رکورد بازی ملی که در اختیار دایی است خواهد رسید.

علی دایی گفته است: «به کاستی‌ها و برخی اظهارات مغرضانه توجه نکن. تردیدی ندارم که شما به همراه کی‌روش شایسته بهترین‌ها هستید. به امید سربلندی ایران و ایرانی».

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی از جام شانزدهم، روز یکشنبه ۲۱ دی مقابل بحرین قرار خواهد گرفت. ایران در چهار دهه اخیر نه تنها قهرمان جام ملت‌ها نشده، بلکه از راهیابی به فینال هم باز مانده است. امارات و قطر دیگر تیم‌های حاضر در گروه سوم هستند.

دایی که خود در تیم ملی با نکونام همبازی بوده، در بیانیه‌اش نوشته است: «کاپیتان محترم تیم ملی، تلاش‌هایت را ارج می‌نهم و از اینکه به زودی رکورد بیشترین بازی ملی در تیم کشورمان نصیب تو می‌شود از صمیم قلب خوشحالم و به تو تبریک می‌گویم».

دایی تاکید کرده که غیر از رکورد داخلی بازی ملی، آرزو دارد رکورد بهترین گلزن ملی دنیا نیز توسط یک ایرانی دیگر شکسته شود.

او گفته می‌دانم کارلوس کی‌روش از تدارکات تیم دلخور است اما شما نشان خواهید داد که با وجود همه مشکلات می‌توان فعل خواستن را صرف کرد.

سرمربی سابق پرسپولیس که برای تماشای دیدار نهایی به استرالیا خواهد رفت، یادآور شده است: «به عنوان یک هوادار تیم ملی در لحظه لحظه بازی‌هایتان خود را کنارتان می‌بینم و برای موفقیت این تیم دعا می‌کنم تا از نزدیک جام را در دستان کاپیتان تیم کشورم ببینم».

مارک بوسنیچ سنگربان سابق استرالیا و منچستر یونایتد که به عنوان مفسر شبکه تلویزیونی فاکس اسپورت فعالیت می‌کند هم درباره ایران دیدگاهی مشابه علی دایی دارد.

بوسنیچ که قرار است بازی ایران و امارات را آنالیز کند، گفت: ایرانی‌ها می‌توانند در این تورنمنت همه چیز را از آن خود کنند.

پرویز مظلومی سرمربی سابق استقلال هم که طی چهار سال اخیر، همواره از منتقدان کی‌روش بوده، در دیدگاهی کاملاً متفاوت به خبرگزاری ایسنا گفته است: «میدان دادن به جوانان در برابر عراق، کار خوبی بود که پشتوانه سازی برای تیم ملی است. شاید عده‌ای انتقاد کنند چرا بازیکنان اصلی بازی نکردند اما من خلاف نظر آن‌ها را دارم و شخصاً انتظار نداشتم این قدر خوب باشیم».

جلال چراغپور سرمربی سابق تیم ملی هم به حضور نسل جدیدی از «بازیکنان توانمند» در تیم ملی اشاره کرد و به خبرگزاری ایسنا گفت: دیدیم که بازیکنانی چون سروش رفیعی و سردار آزمون حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

در این بین، عباس ترابیان از مسئولین فدراسیون فوتبال که دو روز قبل، لقب «استعمارگر» را به کی‌روش داده بود اما او نیز در رویکردی متفاوت، از استقرار تیم ملی در محیط نامناسب و فاقد امکانات انتقاد کرد.

ترابیان گفت: کاش توجه و مطالعه بیشتری در مورد کمپ تیم ملی در جام ملت‌ها می‌شد. این حق تیم ملی ماست. کمپی که تیم در آن حضور دارد می‌تواند در معرفی شخصیتش تاثیر‌گذار بوده و در اردوی رقیبان هم وحشت ایجاد کند.

سرپرست سابق تیم ملی در مصاحبه با خبرگزاری فارس، یادآور شده است: معتقدم حتی اگر لازم بود و فدراسیون پول نداشت، باید از مردم پول قرض کنیم تا کمپ مناسبی بگیریم.

در حالی که فدراسیون فوتبال با انتقادات گسترده‌ای درباره کمپ نامناسب تیم ملی، عدم حضور سرپرست در استرالیا، درگیری فیزیکی در فدراسیون و برخی نارسایی‌ها مواجه است، علی کفاشیان ترجیح داده درباره قطع یا ادامه همکاری با سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران صحبت کند.

رییس فدراسیون فوتبال ایران گفته است: قرارداد کی‌روش سه مرحله است که وضعیت مرحله اول آن پس از جام ملت‌های آسیا مشخص می‌شود. در صورت نظر مثبت کمیته فنی و کار‌شناسان، پس از آن کارش را در تیم ملی ادامه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG