لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۴

مدیرمسوول روزنامه اطلاعات: همچنان اخبار خاتمی را منتشر می‌کنیم


محمود دعایی می‌گوید که حتی «کتبا» هم از سوی دادگاه ویژه روحانیت احضار نشده است.
محمود دعایی می‌گوید که حتی «کتبا» هم از سوی دادگاه ویژه روحانیت احضار نشده است.

محمود دعایی، مدیرمسئوول روزنامه «اطلاعات»، ادعای رسانه‌های تندرو نزدیک به اصولگرایان مبنی بر احضار به دادگاه ویژه روحانیت را رد کرده و گفته است که روزنامه تحت مدیریت وی همچنان به انتشار اخبار مربوط به محمد خاتمی، رییس جمهوری اسبق ایران، ادامه می‌دهد.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه ایران و خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه ۱۶ آذر به نقل از یک «مقام آگاه قضایی» نوشتند که «در پی اقدام روزنامه اطلاعات در انتشار تصویر و اظهارات رییس جمهوری دوره اصلاحات، سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه مدیرمسئول روزنامه اطلاعات اعلام جرم کرد و خواستار رسیدگی از طریق دادسرای ویژه روحانیت شده است».

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نیز روز سه‌شنبه ۱۷ آذر مدعی شد که آقای دعایی روز سه‌شنبه به دادگاه ویژه روحانیت رفته و «پس از تحقیق از ایشان، تعهدی مبنی بر عدم تکرار تخلف گرفته شده است».

مدیر مسوول روزنامه اطلاعات که نماینده ولی فقیه در این روزنامه نیز هست، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا ادعای احضار به دادگاه ویژه روحانیت را رد کرد و گفت که «امروز بر خلاف برخی اظهارنظر‌ها به دادگاه ویژه روحانیت نرفتم و دعوتی نیز از بنده نشده است».

وی گفته که حتی «کتبا» هم از سوی دادگاه ویژه روحانیت احضار نشده است.

مدیر این روزنامه در عین حال گفته است که «البته من با دوستان دادگاه ویژه روحانیت مانوس هستم و آشنایی دارم».

آقای دعایی با تاکید بر اینکه «مشی روزنامه اطلاعات در مورد انتشار اخبار محمد خاتمی‌‌ همان مشی قبلی است»، گفت: «ما اخبار معمول ایشان را در روزنامه اطلاعات منتشر می‌کنیم و کماکان مثل گذشته عمل خواهیم کرد».

اخبار مربوط به احضار محمود دعایی به دادگاه ویژه روحانیت از سوی رسانه‌های اصولگرا پس از آن منتشر شد که روزنامه اطلاعات در شماره روز یکشنبه، ۱۵ آذر، خود گفت‌وگوی سردبیر روزنامه السفیر لبنان با محمد خاتمی را به همراه عکس این دیدار منتشر کرد.

در تصویر منتشر شده از دیدار سردبیر السفیر با رییس جمهوری اسبق ایران، محمود دعایی هم حضور دارد.

انتشار این گزارش خشم اصولگرایان را برانگیخته و از جمله خبرگزاری تسنیم، دیگر رسانه مهم وابسته به سپاه پاسداران، از این اقدام با عنوان «حمایت محمود دعایی از یک عنصر فعال در فتنه ۸۸ با امکانات روزنامه اطلاعات» یاد کرده است.

دیگر رسانه‌های این جریان سیاسی اقدام روزنامه اطلاعات را «دهن کجی به ملت و قانون با پول بیت‌المال» توصیف کرده‌اند.

مخالفت آن‌ها با انتشار اخبار محمد خاتمی به ناآرامی‌های گسترده سال ۸۸ باز می‌گردد که از دید آن‌ها، محمد خاتمی یکی از «سران اعتراضات» یا به گفته آن‌ها «سران فتنه» است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران، پیش‌تر گفته بود که به دستور دادستانی تهران، رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطلبی از رییس جمهوری اسبق ایران منتشر کنند.

موضوع ممنوعیت انتشار تصویر و اخبار محمد خاتمی در زمستان ۹۳ مطرح شد، و در آن زمان گزارش‌ها حاکی از آن بود که عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، در جلسه‌ای با مدیران رسانه‌ها نسبت به درج تصویر و ذکر نام رییس‌جمهوری اسبق ایران هشدار داده و مرتکبان را به توقیف و تعطیل رسانه تهدید کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که محمود دعایی در این جلسه از مخالفان چنین دستوری بوده است.

XS
SM
MD
LG