لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۶

قیمت دلار در بازار آزاد ایران دوباره مرز ۳۴۰۰ تومان را شکست


گزارش‌ها حاکی است که با وجود کاهش قیمت دلار و سکه پس از توافق اتمی وین، قیمت انواع ارزهای خارجی بار دیگر افزایش یافته است و خبرگزاری ایرنا خبر داد که دلار «دوباره مرز ۳۴۰۰ تومان را شکست».

هر دلار آمریکا در بازار آزاد ایران روز سه‌شنبه ۱۰ شهریور با ۲۳ تومان رشد نسبت به روز یکشنبه، سه هزار و ۴۰۵ تومان و هر یورو با ۵۰ تومان رشد سه هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد.

نمودارهای برخی از صرافی‌های تهران بیانگر این است که قیمت‌ها از ابتدای بامداد سه‌شنبه مرتبا در حال افزایش است.

​به گزارش خبرگزاری ایرنا، روز دوشنبه هر سکه طرح جدید با هزار تومان افزایش ۹۲۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم با چهار هزار تومان افزایش ۹۱۹ هزار تومان و نیم سکه با هزار تومان رشد ۴۷۱ هزار تومان فروخته شد.

مسئولین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد ایران درباره دلایل افزایش قیمت ارزهای خارجی اظهار نظر نکرده‌اند اما محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر ایران، روز اول شهریور گفته بود که افزایش قیمت جهانی طلا باعث شده تا میزان تقاضا در بازار داخل افزایش یافته و این بازار با التهاب مواجه شود.

توافق اتمی میان ایران و شش قدرت جهانی در روز ۲۳ تیرماه امسال باعث شد که قیمت ارزهای خارجی و طلا و سکه تا حدودی کاهش یابد.

آقای کشتی آرای با اشاره به این توافق، روز ۱۷ تیرماه خبر داده بود که نرخ طلا و سکه به «پایین ‌ترین حد» خود در سه سال گذشته رسیده است.

یک روز پیش از آن نیز خبرگزاری ایرنا، اعلام کرده بود که نرخ هر دلار آمریکا به ۳۲۴۷ تومان و نرخ یورو به ۳۶۳۰ تومان رسیده است.

روز ۲۳ تیر و پس از توافق اتمی وین نیز نرخ هر دلار آمریکا تا مرز سه هزار و۱۸۰ تومان افت کرد اما روز ۲۴ تیر با ۶۵ تومان رشد به ۳۲۴۵ رسید.

پس از آن نیز قیمت ارزهای خارجی در بازار ایران در اکثر روز‌ها با افزایش همراه بوده است و براساس گزارش وب سایت‌ها، در روز سه شنبه هر دلار ۳۴۰۰ تومان و هر یورو ۳۸۶۵ به فروش می‌ رسد.

XS
SM
MD
LG