لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۱

شکست سنگین سپاهان و برتری استقلال در واپسین ثانیه‌ها


در هفته چهارم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، تیم صدرنشین سپاهان پس از سه پیروزی متوالی مقابل نفت تهران قرار گرفت و متحمل شکست ۳-۰ شد. استقلال تهران هم بعد از ناکامی هفته قبل در اصفهان، توانست سایپا را در دیداری پر گل از پیش رو بردارد.

نفت تهران در‌‌ همان نیمه اول با دو گل لئوناردو پادوانی و کمال کامیابی‌نیا دو بر صفر پیش افتاد. این تیم در نیمه دوم هم با توجه به ۱۰ نفره شدن سپاهان به حملات خود ادامه داد و توسط علی قربانی گل سوم را زد.

نفت با این پیروزی، اولین شکست فصل را به زلاتکو کرانچار تحمیل کرد اما سپاهان همچنان با ۹ امتیاز صدرنشین است و نفت با کسب هفتمین امتیاز به رده ششم صعود کرد.

استقلال ۳ سایپا ۲

در ورزشگاه آزادی، ابراهیم‌ شکوری در ششمین دقیقه با شوت از راه دور گل اول سایپا را به ثمر رساند. این نخستین گل نارنجی‌پوشان در لیگ چهاردهم است. آن‌ها در سه دیدار قبلی موفق به گلزنی نشده بودند.

در حالی که استقلال موقعیت‌های متعددی را روی دروازه شاگردان مجید جلالی تدارک دیده بود، در‌‌ همان نیمه نخست به گل مساوی رسید. در دقیقه ۳۳ پرتاب اوت فخرالدینی به جاسم کرار رسید و او با ضربه قیچی برگردان توانست بازی را به تساوی بکشاند.

در آغاز نیمه دوم سایپا یک پنالتی گرفت و حامد شیری آن را به گل تبدیل کرد. بعد از این گل مانند گل اول سایپا، استقلال سراپا حمله شد.

امید ابراهیمی هافبک دفاعی فصل قبل سپاهان، ضربه کاشته از راه دور را به زیبایی به زیر سقف دروازه سایپا کوبید تا بار دیگر بازی مساوی شود.

در دقیقه ۹۰ ضربه کاشته خسرو حیدری با ضربه سر امید ابراهیمی به گل پیروزی بخش استقلال بدل شد. زمانی که توپ در اوج بود و سه مدافع سایپا به خاطر خطای محاسبه در حال فرود بودند، ابراهیمی پرید و بدون مزاحمت دروازه را گشود.

در ترکیب استقلال محسن فروزان، هاشم بیک‌زاده، هرایر مکویان، میلاد فخرالدینی، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، جاسم کرار، سجاد شهباززاده (علیرضا رمضانی و سپس پژمان نوری)، آرش برهانی (آندرانیک تیموریان) و محمد قاضی بازی کردند.

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی تیمش در نشست خبری، درگذشت «مهدی نفر» از خبرنگاران ورزشی را تسلیت گفت و ادامه داد: «درگذشت شاعر مشهور خانم بهبهانی را هم تسلیت می‌گویم».

سرمربی استقلال ضمن تمجید از عملکرد امید ابراهیمی گفت: «برنامه ۹۰ دیگر اسمی از قلعه‌نویی نیاورد و تصویری هم از من پخش نکند. با بازیکنانم صحبت کردم و گفتم دیگر با برنامه ۹۰ صحبت نکنند. اگر هم قانونی وجود داشته باشد از او شکایت می‌کنم و اصلاً نمی‌خواهم بازی‌های ما را کار‌شناسی کنند. این‌ها دردهای فوتبال ماست».

نتایج سایر بازی‌ها

پدیده مشهد و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه ثامن مشهد و در حضور حدود ۱۸ هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که پدیده به برتری ۱-۰ رسید. در نیمه دوم میلان یوهانوویج تک گل پدیده را به ثمر رساند تا این تیم به رده چهارم صعود کند.

گسترش و پیکان در تبریز به مصاف یکدیگر رفتند. در نیمه دوم گسترش بازی بهتری انجام داد و مهرداد بایرامی در دقیقه ۶۵ روی پاس مرتضی اسدی توانست گل پیروزی تیمش را به ثمر برساند. در حالی که چهار هفته از لیگ گذشته، تیم پیکان هنوز گلی به ثمر نرسانده!

دیدار ذوب‌آهن و راه‌آهن در ورزشگاه فولاد شهر برگزار شد. راه‌آهن از روی نقطه پنالتی توسط رامین رضائیان پیش افتاد اما محسن مسلمان کار را به تساوی کشاند.

این پایان کار در نیمه اول نبود و امین منوچهری گل دوم راه‌آهن را زد تا شاگردان حمید استیلی با برتری به رختکن بروند.

در نیمه دوم و در دقیقه ۹۶ هادی محمدی دروازه راه‌آهن را باز کرد تا دو تیم، امتیازات را تقسیم کنند.

دیدار تیم‌های صبا قم و نفت مسجد سلیمان با نتیجه دو بر صفر به سود قمی‌ها خاتمه پیدا کرد. ایوب کلانتری و احمد حسن‌زاده برای صبا گل زدند. شاگردان مرفاوی با این نتیجه ۸ امتیازی شده و به رده پنجم رسیدند. نفت مسجد سلیمان هم در انتهای جدول باقی ماند.

فولاد و استقلال خوزستان در ورزشگاه تختی و در حضور حدود ۱۵۰۰ تماشاگر بازی کردند که این دیدار با یک گل به سود فولاد به پایان رسید. یوسف وکیا در دقیقه ۱۳ تک گل فولادی‌ها را به ثمر رساند.

فولاد با این برد ۹ امتیازی شد تا سه تیم سپاهان، فولاد و استقلال در صدر جدول هم امتیاز شوند اما فولاد به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال، دوم است.

XS
SM
MD
LG