لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۷

اتحادیه اروپا دارایی‌های دو شرکت فروشنده نفت به سوریه را مسدود کرد


اتحادیه اروپا روز چهارشنبه، اول مرداد، دارایی‌های دو شرکت تجاری مصری و لبنانی را به خاطر سازماندهی مخفیانه حمل و نقل نفت به سوریه مسدود کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گزارش می‌گوید که دو شرکت بازرگانی نفتی یاد شده جزو ۹ شرکتی هستند که به همراه سه فرد در لیست جدید تحریم‌های اروپا علیه سوریه گنجانده شدند. همچنین بخش‌هایی از وزارت دفاع سوریه نیز به لیست سیاه اروپا اضافه شده است.

رژیم سوریه به رهبری بشار اسد، به خاطر جنگ داخلی این کشور که از سه سال پیش تاکنون جان حداقل ۱۵۰ هزار نفر را گرفته است، از طرف اتحادیه اروپا تحریم شده است.

دو شرکت یاد شده عبارتند از شرکت لبنانی «تجارت نفت اقیانوس‌ها» و شرکت مصری «تجارت اقیانوس تری» که دارایی‌های آن‌ها در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا مسدود شده است.

خبرگزاری رویترز دسامبر پارسال گزراش داد که سوریه از طریق بندری در مصر نفت عراق را دریافت کرده است. آن زمان، حتی آژانس بین‌المللی انرژی گزارش داد که ظاهرا روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت از ایران به سوریه بارگیری شده است.

بررسی اسناد میلیون‌ها بشکه نفتی که توسط کشتی‌های ایرانی به سوریه منتقل شده بود، نشان می‌دهد که منبع این نفت، عراق بوده است که از طریق شرکت‌های تجاری لبنانی و مصری به سوریه منتقل شده است.

رویترز می‌گوید بر اساس اسنادی که مشاهده کرده است، شرکت لبنانی یاد شده در حال سازماندهی فروش دو محموله نفت به سوریه بوده و در فروش محموله سوم نیز نقش داشته است. هر دو شرکت یاد شده، مشارکت در فروش نفت به سوریه را تکذیب کرده‌اند.

اروپا دو پالایشگاه بانیاس و حمص را به اتهام حمایت مالی از رژیم بشار اسد تحریم کرده است.

همچنین هاشم انوار العقاد تاجر سوری و رییس شرکت‌های زنجیره‌ای عقاد که در زمینه‌های گوناگون از جمله تجارت نفت فعال است، به لیست تحریم‌های اروپا اضافه شده است.

سرهنگ سهیل حسن و عمر ارمزانی رییس مرکز علمی سوریه نیز به خاطر کمک به دولت بشار اسد برای دستیابی به تجهیزات نظامی به منظور سرکوب تظاهرات‌ها نیز وارد لیست تحریم‌ها شده‌ و ورود آن‌ها به اتحادیه اروپا ممنوع شده است.

با تحریم‌های جدید شمار افراد تحریم شده در بحران سوریه توسط اتحادیه اروپا به ۱۹۲ نفر و شمار شرکت‌های تحریم شده به ۶۲ مورد رسیده است.

XS
SM
MD
LG