لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۹

آلمان قهرمان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل شد


صحنه به ثمر رسیدن گل توسط ماریو گوئتز در دقیقه ۱۱۳ وقت اضافه.
صحنه به ثمر رسیدن گل توسط ماریو گوئتز در دقیقه ۱۱۳ وقت اضافه.

تیم ملی فوتبال آلمان در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای چهارمین بار قهرمان شد و آرژانتین که در این بازی نمایش خوبی از خود نشان داد نتوانست سومین جام را به خانه ببرد.

تک گل این بازی در دقیقه ۱۱۳ وقت اضافه توسط ماریو گوئتز ستاره تیم بایرن مونیخ به ثمر رسید و خود وی نیز به عنوان بازیکن بر‌تر مسابقه انتخاب شد.

هر دو تیم در طول بازی بخت‌های زیادی برای رسیدن به گل داشتند ولی این آلمان بود که توانست از موقعیت خود بهتر بهره گرفته و گل پیروزی را به ثمر برساند.

گوئتز توپی را که دريافت کرده بود با سينه کنترل و سپس در محوطه جریمه، آن را به سوی دروازه آرژانتين شليک کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی بین‌المللی این مسابقه را در ورزشگاه ماراکانا از نزدیک دنبال می‌کردند.

آنگلا مرکل پس از به ثمر رسيدن گل آلمان از جای خود برخاست و به تشويق تيم پرداخت. ولاديمير پوتين، رييس جمهوری روسيه نيز از جای خود بلند شد و به وی تبريک گفت.

این نخستین بار است که یک تیم اروپایی در آمریکای لاتین برنده جام جهانی فوتبال می‌شود.

آلمان پیش از این در جام‌های جهانی ۱۹۵۴، ۱۹۷۴ و ۱۹۹۰ به مقام قهرمانی رسیده بود.

گوئتز در اين بازی همچنين رکورد ديگری برای جام جهانی برزيل بر جای گذاشت و آن نيز به ثمر رساندن صد و هفتاد و یکمين گل اين جام بود که ميانگين گل‌های زده در هر بازی را به ۲.۶۷ رساند.

اين در حالی است که در جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی ۱۴۵ گل به ثمر رسيد که ميانگين هر بازی ۲.۲۷ گل بود.

لیونل مسی از آرژانتین عنوان بهترین بازیکن این دوره را کسب کرد، جیمز رودریگز کلمبیایی با شش گل زده آقای گل شد. پل پوگبا از فرانسه به عنوان پدیده جام جهانی و مانوئل نویر از آلمان هم به عنوان بر‌ترین دروازه‌بان معرفی شدند.

XS
SM
MD
LG