لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۳

«کلاهبرداری آمريکايی» و «جاذبه» در ده رشته نامزد جايزه اسکار شدند


لئوناردو دی کاپریو برای بازی در فیلم «گرگ وال استریت» نامزد بهترین بازیگر مرد شده است.
لئوناردو دی کاپریو برای بازی در فیلم «گرگ وال استریت» نامزد بهترین بازیگر مرد شده است.
آکادمی علوم و هنرهای تصويری آمريکا روز پنجشنبه، ۲۶ دی ماه، نامزدهای مختلف جوايز هشتاد و ششمين دوره اسکار در سال ۲۰۱۴ را اعلام کرد که دو فيلم «کلاهبرداری آمريکايی» و «جاذبه» هر کدام در ده رشته بيشترين نامزدهای اسکار را به خود اختصاص داده‌اند.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است که فيلم تاريخی «۱۲ سال بردگی» با نامزدی در ۹ رشته در رده بعدی قرار دارد. علاوه بر اين سه اثر سينمايی، فيلم‌های «کاپيتان فيليپس»، «دالاس بايرز کلاب»، «او»، «نبراسکا»، «فيلومنا» و «گرگ وال استريت» نيز نامزد دريافت جايزه بهترين فيلم سال هستند.

فيلم «کاپيتان فيليپس» که موضوع آن درباره دزدان دريايی سومالی است، «دالاس بايرز کلاب» که به موضوع ايدز می پردازد و فيلم «نبراسکا» هر کدام در شش رشته نامزد جايزه اسکار شده اند.

«گرگ وال استريت» ساخته مارتين اسکورسيزی که موضوع آن درباره کلاهبرداری مالی در وال استريت است و فيلم عاشقانه «او» هر کدام در پنج رشته نامزد هستند.

نامزدهای بهترين بازيگر مرد به اين ترتيب معرفی شده‌اند: کريستين بيل برای «کلاهبرداری آمريکايی»، بروس درن برای «نبراسکا»، لئوناردو دی کاپريو برای «گرگ وال استريت»، چيوتل ايوفور برای «۱۲ سال بردگی» و متيو مک کانهی برای «دالاس بايرز کلاب».

آلفونسو کوارون که فیلم وی، «جاذبه»، در ده رشته نامزد جایزه اسکار شده است.
آلفونسو کوارون که فیلم وی، «جاذبه»، در ده رشته نامزد جایزه اسکار شده است.
نامزدهای بهترين بازيگر زن نيز عبارتند از: کيت بلانشت برای «ياسمين آبی»، امی آدامز برای «کلاهبرداری آمريکايی»، ساندرا بولاک برای «جاذبه»، «جودی دنچ برای «فيلومنا» و مريل استريپ برای فيلم «اوت: اوزج کانتی».

در فهرست نامزدهای بهترين کارگردانی نيز نام ديويد او. راسل برای فيلم «کلاهبرداری آمريکايی»، آلفونسو کوارون برای «جاذبه»، الکساندر پاين برای «نبراسکا»، استيو مک‌کوئين برای «۱۲ سال بردگی» و مارتين اسکورسيزی برای «گرگ وال استريت» اعلام شده است.

نامزدهای بهترين بازيگر نقش مکمل مرد عبارتند از: برخاد عبدی برای «کاپيتان فيليپس»، برادلی کوپر برای «کلاهبرداری آمريکايی»، ميشل فاسبيندر برای «۱۲ سال بردگی»، جونا هيل برای «گرگ وال استريت» و يارد لتو برای «دالاس بايرز کلاب».

نامزدهای بهترين بازيگر نقش مکمل زن: سالی هاوکينز برای «ياسمين آبی»، جنيفر لارنس برای «کلاهبرداری آمريکايی»، لوپيتا نيونگو برای «۱۲ سال بردگی»، جوليا رابرتز برای «اوت، اوزج کانتی» و جون اسکوئيب برای «نبراسکا».

در بخش فيلم‌های خارجی نيز می توان به «زيبايی بزرگ»، «شکار»، «عمر»، «تصوير گمشده» و « The Broken Circle Breakdown » اشاره کرد.

مراسم اسکار قرار است روز دوم مارس در سالن دالبی در هاليوود لس‌آنجلس برگزار شود.
XS
SM
MD
LG