لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۸

دومین شکست پرسپولیس با حمید درخشان را هیچکس ندید


دیدار دو تیم پرسپولیس و سایپا در هفته دوازدهم لیگ بر‌تر در حالی با برتری ۱-۰ به نفع سایپا به پایان رسید که در این بازی از استقرار دوربین‌های صداوسیما جلوگیری شد و علاقمندان فوتبال، چگونگی دومین شکست متوالی حمید درخشان از هنگام پذیرش سمت سرمربیگری پرسپولیس را ندیدند.

پرسپولیس بازی قبلی را هم در واپسین ثانیه‌های وقت اضافه با گل مهدی شریفی به سپاهان اصفهان واگذار کرده بود. سایپا هم بازی خانگی‌اش را به تراکتورسازی صدرنشین باخته بود.

در جدال پرسپولیس و سایپا که نیمه اول آن کم افت و خیز بود، در دقیقه ۳۲ ضربه کاشته مهدی طارمی با اختلاف کمی از کنار دروازه سایپا بیرون رفت.

هشت دقیقه بعد مهدی سیدصالحی بازیکن پیشین سرخپوشان در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان پرسپولیس قرار گرفت که کمک داور این صحنه را آفساید تشخیص داد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. نتیجه‌ای که برای نیمه نخست دو بازی دیگر نیز به ثبت رسید.

در دقیقه ۵۱ پیام صادقیان به جای احمد نوراللهی به زمین آمد. مهدی طارمی هم بیرون رفت تا شهاب زاهدی جای او را بگیرد.

اما این تعویض مجید جلالی در تیم مقابل بود که سرنوشت مسابقه را رقم زد. در دقیقه ۶۱ میلاد میداودی که جای نثاری به میدان آمده بود، با شوت از راه دور دروازه پرسپولیس را باز کرد. بعد از این گل، نیسلون هم مصدوم شد.

پرسپولیس در ادامه نیز بازی ضعیفی را به نمایش گذاشت و نتوانست حملات خطرناکی برای جبران گل خورده تدارک ببیند.

پرسپولیس با این باخت ۱۵ امتیازی باقی ماند و به رده دوازدهم سقوط کرد. سایپا هم توانست به جمع مدعیان برسد و به طور موقت در رده چهارم قرار بگیرد.

در ترکیب پرسپولیس نیلسون، اومانیا، میثم حسینی، محمدرضا خان‌زاده، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، احمد نوراللهی (دقیقه ۵۱ پیام صادقیان)، محمد عباس‌زاده (دقیقه ۸۸ افشین اسماعیل‌زاده)، امید عالیشاه، مهرداد کفشگری و مهدی طارمی (دقیقه ۵۱ شهاب زاهدی) بازی کردند.

برای سایپا هم محمدرضا اخباری، مجید ایوبی، وحید محمد‌زاده، ابراهیم شکوری، حکیم نثاری (میلاد می‌داودی)، بابک حاتمی، ابراهیم صادقی، حامد شیری، محمد نزهتی، کاوه رضایی (علیرضا علیزاده) و مهدی سیدصالحی (مهدی ترابی) به میدان رفتند.

مجید جلالی پس از پیروزی تیمش در نشست خبری گفت: «افسوس برای جوانانی که دوست دارند فوتبال ببیند ولی به خاطر بی‌تدبیری دو طرف از دیدن یک مسابقه محروم شدند. فوتبال باید بپذیرد که این کشور شبکه خصوصی ندارد و باید به حق کمتر قانع شود. تلویزیون هم باید بداند که بدون این رشته، یک تلویزیون کامل نخواهد بود».

حمید درخشان هم گفت: «اگر امروز سایپا فرصت دومی داشت دلم نمی‌سوخت. از این ناراحتم که از روی یک ضربه ۴۰ متری بازی را باختیم. امروز گل نزدیم آن هم به خاطر بی‌دقتی مهاجمان بود، چون بازیکن کم تجربه داریم و بازیکنی که هنوز شخصیت حضور در پرسپولیس و استایل اروپایی را ندارد».

سرمربی پرسپولیس با انتقاد از اظهارات سرمربی سایپا درباره برتری تیمش یادآور شد: «آیا سایپا روی دروازه ما خلق موقعیت کرد؟ ما زمانی باید این حرف را بزنیم که شش هفت موقعیت داشته باشیم. آقای جلالی عادلانه قضاوت کن. من با جرات می‌گویم که ما بیشتر موقعیت داشتم».

درخشان در مورد حضور ماهینی به خاطر سربازی در تراکتورسازی گفت: «خیلی جالب است، دوستان تصمیم‌هایی می‌گیرند که به نفع رقبای ما می‌شود. چرا بازیکنان خوب را به تراکتورسازی دادند چرا آن‌ها به نیروی زمینی و فجرسپاسی نرفتند؟ پرسپولیس همیشه مظلوم است آن‌ها بازیکن را از ما گرفته‌اند و فهرست را مقابل تراکتورسازی گذاشتند و گفتند که بازیکنان‌تان را انتخاب کنید».

در سایر دیدار‌ها، صبای قم در حضور فقط ۱۵۰ تماشاگر به مصاف گسترش تبریز رفت و با گل جلال‌الدین علی‌محمدی به برتری دست یافت تا نخستین شکست در کارنامه فراز کمالوند سرمربی جدید گسترش ثبت شود. صبا با این پیروزی در رده پنجم قرار گرفت.

استقلال خوزستان و نفت مسجد سلیمان هم در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که نتیجه این بازی، تساوی بدون گل بود.

XS
SM
MD
LG