لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۷

سنگاپور نمایش عکس‌های عکاس ایرانی از شورشیان کرد را ممنوع کرد


یکی از نمایشگاه‌های عکس نیوشا توکلیان که در آلمان برگزار شد.
یکی از نمایشگاه‌های عکس نیوشا توکلیان که در آلمان برگزار شد.

مقام‌های سنگاپوری روز پنجشنبه سوم تیرماه نمایش عکس‌های یک عکاس ایرانی از شورشیان کرد را به اتهام اقدام علیه «نظم عمومی» و «امنیت ملی» ممنوع اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، عکس‌های نیوشا توکلیان قرار بود در نمایشگاهی که از ۹ ژوئیه آغاز می‌شد به نمایش در آید. این نمایشگاه بخشی از جشنواره بین‌المللی هنرهای سنگاپور است.

خانم توکلیان با نشریات مختلفی چون تایم، نیویورک تایمز و نشنال جئوگرافیک کار کرده است.

بر اساس این گزارش، برخی از عکس‌های این عکاس ایرانی زنان کرد را در لباس‌های نظامی نشان می‌دهد که سلاح بر دوش دارند. این شورشیان وابسته به «یگان‌های مدافع خلق» هستند که از حزب کارگران کردستان ترکیه، پ کاکا، منشعب شده‌اند. این حزب در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است.

شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق در شمال سوریه علیه نیروهای گروه «حکومت اسلامی» یا داعش می‌جنگند.

اداره توسعه رسانه‌ای سنگاپور روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت این تصاویر «اعضای یک سازمان تروریستی» را نشان می‌دهد که به گفته آن، «برای رسیدن به اهداف خود دست به خشونت می‌زنند».

این بیانیه می‌افزاید: «سنگاپور موضع قاطعی در قبال افراطی‌گری دارد و اجازه نخواهد داد که این تصاویر، نظم عمومی، امنیت ملی و ثبات را زیر سوال ببرد».

برگزارکنندگان جشنواره هنرها گفته‌اند که مقامات سنگاپور به آن‌ها دستور داده‌اند تا ۱۵ عکس برگزیده شده برای این نمایشگاه با عنوان «می‌دانم چرا این شورشی آواز می‌خواند» را حذف کنند. تصاویر یاد شده بیانگر وقایعی در ایران و تراژدی‌های انسانی در سراسر جهان است.

اونگ کنگ سن، دیبر نمایشگاه، گفته که تصاویر ممنوعه به صورت «تصاویر تیره شده» به نمایش درخواهد آمد.

خانم توکلیان قرار است اواخر ماه ژوئن در سنگاپور سخنرانی کند.

آسوشتیدپرس می‌نویسد که تمام نمایشگاه‌های هنری، کنسرت‌ها، و نمایش‌ها در سنگاپور باید از سوی مقام‌ها تایید شوند.

در ماه فوریه گذشته، تور کنسرت مادونا با عنوان «قلب شورشی» برای افراد ۱۸ سال به بالا مجاز اعلام شد. اوایل ماه ژوئن نیز بوسه دو مرد در «بینوایان» پس از اعتراض‌هایی از سوی مردم، از این نمایش موزیکال حذف شد.

XS
SM
MD
LG