لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۸

سونی پیکچرز نمایش فیلم «مصاحبه» را به صورت آنلاین آغاز کرد


نمایی از فیلم کمدی «مصاحبه» که داستان آن تخیلی بوده و درباره ترور رهبر کره شمالی است.
نمایی از فیلم کمدی «مصاحبه» که داستان آن تخیلی بوده و درباره ترور رهبر کره شمالی است.

شرکت سونی پیکچرز که می‌گوید سایت آن بواسطه تصمیمش در خصوص اکران فیلم «مصاحبه» مورد حملات هکری قرار گرفته است، روز چهارشنبه سوم دی نمایش این فیلم را به صورت آنلاین آغاز کرد.

نمایش فیلم یاد شده از ساعت شش عصر به وقت گریونویچ در سایت یوتیوب آغاز شد و کاربران برای دیدن آن باید پنج دلار و ۹۹ سنت پرداخت کنند.

توافق سونی پیکچرز با یوتیوب یک روز پس از آن حاصل شد که این شرکت از تصمیم جدید خود برای نمایش محدود این فیلم در سالن‌های سینما خبر داد. سونی پیشتر گفته بود که اکران «مصاحبه» را به دلیل تهدیدهای امنیتی لغو کرده است.

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» می‌گوید که ۲۰۰ سالن سینما با نمایش این فیلم موافق کرده‌اند و یک منبع شرکت سونی پیکچرز هم خبر داده است که احتمالا تعداد سالن‌های نمایش دهنده این فیلم به ۳۰۰ سالن خواهد رسید.

این نخستین بار است که یک شرکت فیلمسازی همزمان با اکران فیلمی در سالن‌های سینما، آن را به صورت آنلاین عرضه می‌کند.

معمولا چندین ماه پس از اکران فیلم‌ها، نسخه ویدئویی آنها در دسترس عموم قرار می‌گیرد برای اینکه بیشتر فروش خود را از گیشه‌های سینما کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود که سونی پیکچرز سایت‌های دیگری را نیز برای نمایش این فیلم «مصاحبه» معرفی کند.

تلویزیون «سی‌ان‌ان» گزارش داده است که هنوز هیچ شبکه کابلی یا ماهواره‌ای دیگر با نمایش «مصاحبه» موافقت نکرده است.

سونی پیکچرز مذاکراتی را نیز با شرکت اپل انجام داده است تا فیلم یاد شده را در فروشگاه اینترنتی «آی‌تیونز» عرضه کند ولی سی‌ان‌ان می‌گوید که این مذاکرات به شکست انجامیده است.

ماجرای تخیلی فیلم کمدی «مصاحبه» که درباره ترور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است، منجر به حملات سایبری به شرکت فیلمسازی سونی پیکچرز شد.

دولت آمریکا، کره شمالی را مسئول این حملات معرفی کرده است ولی این کشور چنین ادعایی را رد می‌کند.

XS
SM
MD
LG