لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۴

وودی آلن اولین سریال تلویزیونی خود را می‌سازد


بخش فیلمسازی شرکت آمازون اعلام کرد که قرارداد ساخت یک مجموعه تلویزیونی را با وودی آلن فیلمساز آمریکایی امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این فیلمساز برنده جایزه اسکار همه قسمت‌های اولین مجموعه تلویزیونی‌اش را خود نوشته و کارگردانی می‌کند.

شرکت «پرایم آمازون اینستنت ویدیو»، بخش فیلم و سرگرمی شرکت آمازون، روز سه‌شنبه ۲۳ دی اعلام کرد که یک فصل کامل از این مجموعه تلویزیونی را سفارش داده است.

قرار است این مجموعه تلویزیونی نیم ساعتی در سال ۲۰۱۶ به نمایش در آید.

هنوز جزییات مربوط به بازیگران و نام مجموعه اعلام نشده است.

روی پرایس معاون شرکت آمازون استودیوز گفت: وودی آلن فیلمسازی خیال‌پرداز است که در طول ۵۰ سال کار حرفه‌ای با ساختن بعضی از بهترین فیلم‌های تاریخ جایگاهش را در صف اول خلاقیت سینمای آمریکا حفظ کرده است.

وودی آلن ۷۹ ساله در بیانیه‌ای با فروتنی طنزآمیزی گفت: «من هیچ ایده‌ای ندارم و نمی‌دانم از کجا شروع کنم. حدس می‌زنم روی پرایس از این تصمیم خود پشیمان می‌شود».

امضای قرارداد ساخت مجموعه تلویزیونی با وودی آلن برای «آمازون استودیوز» افتخار دیگری است که در دنیای فیلم و سرگرمی آنلاین هنوز یک تازه وارد محسوب می‌شود.

روز یکشنبه اولین فصل از مجموعه «ترنسپرنت» (شفافیت) محصول شرکت آمازون برنده دو جایزه گلدن گلوب از جمله بهترین مجموعه کمدی شد.

نمایش آنلاین فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی با ارائه بی‌واسطه این محصولات، سرگرمی تلویزیون را وارد دنیای جدیدی کرده است.

وودی آلن در طول نیم قرن فعالیت سینمایی‌اش بیش از ۴۰ فیلم کارگردانی و در بیشتر آن‌ها بازی کرده است.

اولین فیلم او که در فارسی «تازه چه خبر پیشی؟» ترجمه شده است در سال ۱۹۶۶ ساخته شد. در حالی که آخرین پروژه سینمایی وودی آلن به نام «جادو و نور ماه» سال گذشته اکران شد، وودی آلن مشغول ساخت فیلم تازه‌ای در سال ۲۰۱۵ است.

دهه هفتاد میلادی اوج موفقیت حرفه‌ای وودی آلن با دو فیلم «آنی هال» و «منهتن» بود.

این کارگردان ۷۹ ساله تا کنون چهار جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب برده است.

سال گذشته نیز جایزه سیسیل ب دومیل گلدن گلوب را برای یک عمر موفقیت حرفه‌ای دریافت کرد. اما مهارت‌های فیلمسازی وودی آلن در عرصه تلویزون به کمال نرسید. اوایل دهه ۶۰ میلادی به عنوای کمدین مورد توجه قرار گرفت و در دهه ۵۰ میلادی نیز برای ستاره‌های کمدی فیلمنامه نوشت.

سایر فعالیت‌های او طی چند دهه گذشته شامل نوشتن مقاله در مجلات، کتاب و نمایشنامه بوده است. اقتباس موزیکال یکی از فیلم‌های کمدی‌اش به نام «گلوله‌ها بر فراز برادوی» سال گذشته در برادوی نیویورک روی صحنه رفت.

XS
SM
MD
LG