لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۰

فیس بوک تبلیغات پرس‌ تی‌‌وی را «متوقف کرد»


شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان جمهوری اسلامی ایران، پرس تی وی، روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور، در بیانیه‌ای روی وبسایت خود نوشته که فیس بوک، تبلیغات این شبکه را بلوکه کرده است.

پرس تی وی می‌گوید فیس بوک دلیل این اقدام را، حضور این شبکه در منطقه‌ای عنوان کرده که نمی‌تواند از سرویس تبلیغات فیس بوک استفاده کند.

سایت پرس تی وی می‌گوید نزدیک به یکصد و ۴۰ هزار فن روی صفحه خود دارد. پرس تی وی می‌گوید حذف فعالیت‌های آگهی‌های پرس تی وی روی فیس بوک، مغایر فعالیت آزاد و آزادی بیان است.

پرس تی وی می‌افزاید که فیس بوک صحفه پرس تی وی را در ماه ژوئیه برای چند روز معلق کرد که دلایل آن مشکلات تکنیکی اعلام شد و پس از سه روز اکانت پرس تی وی باز فعال شده است.

سال گذشته بود که آفکام، نهاد ناظر بر رسانه‌های بريتانيا، پروانه کار شبکه پرس تی وی را به دلیل پخش بازجویی‌های مازیار بهاری، خبرنگار نیوزویک لغو کرد و به پخش برنامه‌های اين شبکه در بريتانيا پایان داد.

چند ماه بعد، این شبکه با حکم دفتر نظارت بر رسانه‌های آلمان از ماهواره «اس‌ای‌اس آسترا» نیز حذف شد و پخش آن به پایان رسید. دفتر نظارت بر رسانه‌های آلمان در مونیخ، بی‌ال‌ام، از مسئولان ماهواره آسترا خواسته بود «بلافاصله» پخش شبکه پرس تی‌وی از این ماهواره را قطع کنند.

پرس تی‌وی که زیر نظر تلویزیون دولتی ایران اداره می‌شود در وب‌سایت خود با «غیرقانونی» خواندن این اقدام، آن را «آشکارا جزئی از توطئه غرب برای ساکت کردن» صدای خود توصیف کرده بود.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران خود پیشتر و به‌ویژه در پی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به دلیل تلاش برای ارسال پارازیت بر روی شبکه‌های خبری و مسدود کردن وب‌سایت‌های فارسی‌‌زبان مورد انتقاد قرار گرفته است. از جمله چندین شبکه ماهواره‌ای جهانی با اعتراض به افزایش پارازیت روی امواج خود از مقامات بین‌المللی خواسته‌اند با این روند مقابله کنند.

فیس بوک از جمله سایت‌هایی است که در جریان دادگاه‌های موسوم به «کودتای مخملی» که پس از انتخابات در ایران برگزار شد، در کیفرخواست دادستان، به عنوان عاملی برای نا آرام کردن ایران معرفی شده بود.
XS
SM
MD
LG