لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۰

کتاب بانوی اول سابق فرانسه در فهرست پرفروش‌ترین‌ها


والری تریروایلر
والری تریروایلر

کتاب خاطرات «والری تریروایلر»، بانوی اول پیشین فرانسه که در آن رابطه آشفته خود با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری کنونی فرانسه، را بازگو کرده ظرف تنها یک روز به صدر جدول پرفروشترین‌های سایت آمازون در فرانسه صعود کرد، موفقیتی که موجب شد وی فرانسه را به مقصد کشور «ماداگاسکار» ترک کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کتاب «سپاس از تو برای این لحظه» روز پنج‌شنبه، ۱۳ شهریور ماه، منتشر شد.

این در حالی است که پیش از انتشار رسمی کتاب مجله معروف «پاری ماچ» و روزنامه «لوموند» بخش‌هایی از این کتاب را منتشر کرده بودند، هر دوی این نشریات رابطه خوبی با رهبر سوسیالیست فرانسه نداشته و در چاپ نوشته‌های تریروایلر درباره جدایی وی از رئیس جمهوری و رابطه اولاند با هنرپیشه زن فرانسوی به نام «ژولی گایت» درنگ نکردند.

به ظاهر بانوی اول سابق فرانسه کتاب فوق را در اختفا نگاشته و برای جلوگیری از درز اطلاعات آن را در آلمان به چاپ رساند. جالب آن‌که کتاب یاد شده یک روز پیش از نشر عمومی آن به صدر جدول پرفروش‌ترین‌های فرانسه رسید.

تریروایلر در خاطرات خود اولاند را مردی سرد و در برخی موارد بی‌توجه توصیف می‌کند که قدرت «خوی انسانی وی را از بین برده»، که فقرا را تحقیر می‌کند و بسیار متفاوت از وجهه «مرد معمولی» که برای خود قائل بود زندگی می‌کند.

شریک زندگی سابق اولاند - که خود خبرنگاری پرآوازه است - ۴۹ سال سن دارد و زمانی با رئیس جمهوری آشنا شد که وی با «سیگولن رویال»، از نامزدهای پیشین ریاست جمهوری فرانسه، در ارتباط بود. در آن هنگام زوج اولند و تریروایلر رابطه خود را به شکل مخفیانه آغاز کردند.

اولاند در نهایت رویال، که مادر چهار فرزند او بود، را ترک کرد و با تریروایلر وارد رابطه شد که با انتخاب اولاند به ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۲ در عمل بانوی اول فرانسه شد، رابطه‌ای که رئيس جمهوری طی بیانیه‌ای «۱۸ کلمه‌ای» در ماه ژانویه سال جاری میلادی آن را پایان یافته اعلام کرد،‌ رابطه‌ای که زمانی اولاند آن را «عشق زندگیم» خوانده بود.

اما اندکی پس از انتشار کتاب تریروایلر و تبدیل شدن آن به پرفروش‌ترین کتاب فرانسه، بانوی اول دیروز خاک فرانسه را ترک کرد.

منابع محلی در فرودگاه ماداگاسکار گفته‌اند که والری تریروایلر صبح روز شنبه، ۱۵ شهریور، به این فرودگاه وارد شده و از آنجا با پروازی دیگر به مقصدی نامعلوم رفته است.

هنوز مشخص نیست که تریروایلر به دلایل کاری به جزیره ماداگاسکار رفته یا برای مأموریتی بشردوستانه و یا برای فرار از داوری افکار عمومی.

منابع خبرگزاری فرانسه در فرودگاه ماداگاسکار گفته‌اند که تریروایلر به همراه «یک عکاس مرد» مسافرت می‌کند و اقامتی «یک هفته‌ای» را در برنامه دارد.

XS
SM
MD
LG