لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۹

رئال مادريد با «ارزش‌ترين» باشگاه فوتبال جهان


استادیوم سانتیاگو برنابئوی رئال مادرید
استادیوم سانتیاگو برنابئوی رئال مادرید
در فهرستی که اخيرا مجله مالی فوربس چاپ کرده است رئال مادريد از نظر درآمد و ارزش مالی با پيشی گرفتن از بارسلونا و منچستر يونايتد در صدر قرار دارد. اکنون تخمين زده می شود که ارزش اين باشگاه حدود سه ميليارد و ۴۴۰ ميليون دلار باشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، باشگاه قديمی رئال مادريد در رقابت های امسال لاليگا، ليگ برتر فوتبال اسپانيا به نتيجه خوبی نرسيد. ولی اين تيم جام حذفی اسپانيا را ماه گذشته با شکست دادن حريف هميشگی خود بارسلونا به دست آورد و روز ۲۴ ماه مه نيز در شهر ليسبون بر سر قهرمانی ليگ قهرمانان اروپا با همشهری خود اتلتيکو مادريد مسابقه خواهد داد.

ولی گذشته از افتخارات ورزشی در ميدان مسابقه رئال مادريد را از نظر ارزش مالی و درآمد بايد قهرمان فوتبال جهان دانست.

باشگاه رئال مادريد که گذشته از افتخار و پيروزی ها، با ۹ بار قهرمانی باشگاههای اروپا پر افتخارترين باشگاه فوتبال قلمداد می شود در سال مالی ۲۰۱۲-۲۰۱۳ حدود ۱۷۲ ميليون دلار درآمد داشته است.

در مقابل رئال مادرید، باشگاه اتلتيکو مادريد از نظر ارزش مالی و درآمد در سطح بسيار پايين تری قرار دارد. براساس فهرست مجله فوربس، سرخ و سفيد پوشان اتلتيکو مادريد با ارزشی حدود ۳۲۸ ميليون دلار در مقام هفدهم فهرست گرانترين باشگاههای فوتبال جهان قرار دارند.

اما با همين پشتوانه مالی ضعيف تر باشگاه اتلتيکو مادريد در دو سال اخير نه تنها در ليگ اسپانيا بلکه در سطح اروپا خوب عمل کرده است. در فصل گذشته، اين باشگاه قهرمان جام حذفی اروپا شد و در فصل جاری در صدر جدول ليگ برتر اسپانيا قرار دارد که سرنوشت آن روز شنبه ۱۷ ماه مه در فينالی بين اين تيم و بارسلونا مشخص خواهد شد.

در همین حال، اتلتيکو مادريد امسال به فينال ليگ قهرمانان اروپا رسيده و اگر همشهری خود، رئال مادريد را در ليسبون شکست دهد، به تبع آن در درآمد و ارزش مالی این باشگاه هم ممکن است متحول شود.

در فهرست با ارزش ترين باشگاههای فوتبال جهان پس از رئال مادريد ، باشگاه بارسلونا با ارزش سه ميليارد و ۲۸۰ ميليون دلار در مقام دوم و منچستر يونايتد با ارزش دو ميليارد و ۸۱۰ ميليون دلار در مقام سوم قرار دارند.

فهرست با ارزش ترين باشگاههای فوتبال جهان در سال ۲۰۱۴

۱- رئال مادريد ۳.۴۴۰ ميليارد دلار

۲- بارسلونا ۳.۲۸۰ ميليارد دلار

۳- منچستر يونايتد ۲.۸۱۰ ميليارد دلار

۴- بايرن مونيخ ۱.۸۵۰ ميليارد دلار

۵- آرسنال ۱.۳۳۰ ميليارد دلار

۶- چلسی ۸۶۸ ميليون دلار

۷- منچستر سيتی ۸۶۳ ميليون دلار

۸- آث ميلان ۸۵۶ ميليون دلار

۹- يوونتوس ۸۵۰ ميليون دلار

۱۰- ليورپول ۶۹۱ ميليون دلار
XS
SM
MD
LG