لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۱

حریفان تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ مشخص شدند


مراسم قرعه‌کشی مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های ۲۰۱۹ برگزار شد و تيم ملی فوتبال ايران با قرار گرفتن در گروه چهارم، حريفان خود را شناخت.

برای نخستین بار قرار است نتایج این بازی‌ها هم برای راهیابی به جام جهانی و هم برای صعود به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا محاسبه شود. بر این اساس، ایران با تیم‌های ملی فوتبال عمان، هندوستان، ترکمنستان و گوام هم گروه شد.

گروه‌های هشت گانه بر مبنای آخرین رنکینگ فیفا و قرار گرفتن تیم‌ها در گلدان‌های مختلف، تشکیل شدند. تفکیک تیم‌ها در هشت گلدان به نحوی صورت گرفت که هیچ گروهی تفاوت کیفی چشمگیری با سایر گروه‌ها ندارد. تقریباً در تمام گروه‌ها، دو تیم از سطح اول فوتبال آسیا حضور دارند.

در گروه نخست امارات، عربستان، فلسطین، تیمور شرقی و مالزی بازی می‌کنند.

گروه دوم با حضور استرالیا قهرمان جام ملت‌های آسیا، اردن، تاجیکستان، قرقیزستان و بنگلادش تشکیل شده است.

گروه سوم را چین، قطر، مالدیو، بوتان و هنگ کنگ تشکیل می‌دهند.

در پنجمین گروه، ژاپن، سوریه، افغانستان، سنگاپور و کامبوج حضور دارند که برای تیم سرگروه یعنی ژاپن، می‌تواند ساده‌ترین گروه‌ نسبت به هفت گروه دیگر باشد.

گروه ششم با حضور عراق، ویتنام، تایلند، اندونزی و چین تایپه شکل گرفته است.

در گروه هفتم نیز کره جنوبی، کویت، لبنان، میانمار و لائوس به مصاف هم خواهند رفت.

سرانجام در گروه هشتم ازبکستان، بحرین، فیلیپین، کره شمالی و یمن رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

نخستین بازی ایران

ایران در اولین بازی، ۲۶ خرداد، حدود دو ماه دیگر در عشق آباد به مصاف ترکمنستان خواهد رفت.

تیم ملی ایران در نخستین میزبانی، دوازدهم شهریور از گوام پذیرایی خواهند کرد. بهترین پیروزی تاریخ فوتبال ایران، برتری خانگی ۱۹ بر صفر در برابر گوام است که در دوران سرمربیگری «ادمار براگا» از برزیل رقم خورد.

یک هفته پس از آن بازی، هندوستان پذیرای ایران خواهد بود. ۱۶ مهر نیز مهم‌ترین بازی ایران در مسقط و مقابل عمان انجام می‌شود. آخرین بازی دو تیم با برتری سه بر یک عمان به پایان رسید.

بازی برگشت ایران و ترکمنستان ۲۱ آبان ماه در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود. پنج روز بعد، ایران باید در گوام به مصاف حریف برود.

فروردین سال آینده و در تعطیلات نوروزی هم دو بازی خانگی پیش روی ایران است. پنجم فروردین در برابر هندوستان و سرانجام آخرین مسابقه مقدماتی، دهم فروردین در برابر عمان خواهد بود.

اما تیم ملی ایران با کدام مربی در این بازی‌ها به میدان خواهد رفت؟ رضا حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان می‌گوید:‌ مذاکرات با کی‌روش خوب پیش رفته و تا اوایل هفته آینده وضعیت ماندگاری وی مشخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا حسنی‌خو گفت: می‌خواهیم از یک سرپرست قوی استفاده کنیم تا از این به بعد کی‌روش تنها با او در تماس باشد و این کار به کم کردن حاشیه‌ها کمک می‌‌کند.

علی کفاشیان هم گفته که همان قرارداد قبلی کی‌روش اعمال می‌شود و تنها تغییری که به وجود می‌آید حمایت مادی و معنوی وزارت ورزش از کی‌روش است.

او درباره اینکه آیا دفتر ریاست جمهوری خواستار ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی شده است، گفت: «هیچ کسی در این ارتباط با ما تماس نگرفته است».

رییس فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که چه دلیلی باعث شد نگاه وزارت ورزش در ارتباط با کی‌روش تغییر کند، گفت: این تغییر نگاه، خواسته مردم بود و به اطلاع مسئولان رسید. کی‌روش هم می‌خواهد همه یک نظر داشته باشند و این طور نباشد که یک عده او را بخواهند و یک عده نه. او می‌خواهد همه از تیم ملی حمایت کنند.

XS
SM
MD
LG