لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۲

شکست سنگین تیم فوتبال پرسپولیس برابر لخویا قطر


در ادامه مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا، پرسپوليس مقابل لخويا در قطر با نتيجه ۳-۰ شکست خورد. نفت هم در تهران مقابل پاختاکور ازبکستان با تساوی ۱-۱ متوقف شد.

پیش از این، تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان با قبول شکست در برابر نسف قارشی ازبکستان و السد قطر، از راهیابی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا بازمانده بودند.

هر سه گل لخویا مقابل پرسپولیس در ۳۰ دقیقه پایانی بازی به ثمر رسید تا این تیم نتیجه بازی رفت را جبران کند و با همان سه گلی که مغلوب شده بود، از پرسپولیس انتقام بگیرد.

به این ترتیب، سرخپوشان در مرحله آخر لیگ قهرمانان باید بنیادکار ازبکستان را از پیش رو بردارند تا راهی مرحله بعد شوند. اگر النصر و لخویا مساوی کنند، پرسپولیس با هر نتیجه‌ای غیر از غلبه بر بنیادکار، حذف خواهد شد.

پرسپولیس با ترکیب سوشا مکانی، مایکل اومانا، علیرضا نورمحمدی، حمیدرضا علی عسگر، محمدرضا خانزاده، محمد نوری (کاپیتان)، احمد نوراللهی، مهرداد کفشگری، امید عالیشاه، هادی نوروزی و مهدی طارمی به میدان رفت.

نفت - پاختاکور

نفت هم در ورزشگاه آزادی به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت که مسابقه با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. هر دو گل بازی در نیمه نخست زده شد. پایه گذار گل نفت، عباس بوعذار بود که با هنرنمایی و به هم ریختن خط دفاعی حریف، یک خطا از این تیم گرفت.

بوعذار که از استقلال اهواز به نفت پیوسته، خودش ضربه آزاد را نواخت که دفع ناقص سنگربان حریف را در پی داشت و در برگشت، غلامرضا رضایی با ضربه سر توانست تک گل نفت را به ثمر برساند.

علیرضا بیرانوند، سعید لطفی، سیامک کوروشی، امین حاج‌محمدی( لئاندرو پادوانی)، رضا علیاری، کمال کامیابی‌نیا (مهدی شیری)، علیرضا عزتی، غلامرضا رضایی، ایمان مبعلی، امیر ارسلان مطهری و عباس بوعذار (وحید امیری) بازیکنان نفت در این مسابقه بودند.

نفتی‌ها برای صعود باید منتظر دور آخر از مرحله گروهی بمانند اما سرنوشت این تیم مانند پرسپولیس در اختیار خودش است و اگر در امارات مغلوب العین نشود، بدون توجه به نتیجه بازی پاختاکور و الشباب، صعود خواهد کرد.

علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از بازی گفت: همه تلاش‌مان این بود که سه امتیاز را در خانه حفظ کنیم اما حریف هم برای همین هدف آمده بود. ما می‌خواستیم کار صعودمان به هفته آخر کشیده نشود اما حالا باید صبر کنیم که ببینیم نتیجه دیدار العین و الشباب چه می‌شود.

سرمربی نفت در ادامه گفت: بازیکنان جوان خوبی در تیم‌مان داریم. کسانی مثل عباس بوعذار و رضا علیاری می‌توانند آینده تیم ملی را تامین کنند. امروز در بعضی صحنه‌ها داور با ما نامهربان بود. او انگلیسی قضاوت کرد و در صحنه‌هایی که خشونت وجود داشت، بی‌تفاوت بود. مثلا پای وحید امیری را قیچی کردند اما داور اعتنایی نکرد.

XS
SM
MD
LG