لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۶

چهار هفته تا پایان لیگ؛ صدر جدول در اختیار تراکتورسازی


تساوی استقلال و ملوان
تساوی استقلال و ملوان

هفته بيست و ششم ليگ برتر فوتبال ايران با صدرنشينی تراکتور سازی تبريز به پايان رسيد. نفت تهران پس از مدت‌ها صدرنشينی به رده دوم سقوط کرد، سپاهان و فولاد هم اميدهای خود برای کسب جام قهرمانی را حفظ کردند.

در فاصله چهار هفته تا پايان ليگ برتر، تراکتورسازی با ۵۰ امتياز پيشتاز است. نفت ۴۸ امتيازی است، سپاهان و فولاد هم ۴۷ امتياز دارند. استقلال برای جا نماندن از قافله مدعيان، در بندر انزلی به مصاف ملوان رفت اما با تساوی يک بر يک متوقف شد.

جالب اينکه ملوان برای پنجمين سال در ليگ‌های مختلف، در بازی مستقيم توانست شانس قهرمانی استقلال را از اين تيم بگيرد. شاگردان امير قلعه‌نويی حالا ۴۳ امتياز دارند و پنجم هستند. آنها در صورتی قهرمان خواهند شد که چهار بازی بعدی را ببرند و هر چهار تيم بالای جدول هم امتيازات فراوانی از دست بدهند.

تراکتورسازی صدرنشينی‌اش را مرهون دقايق پايانی بازی مقابل سايپاست که بازی ۱-۰ باخته را در دقيقه ۸۲ به تساوی کشيد و در وقت‌های تلف شده هم گل پيروزی را زد.

نفت با شکست سنگين ۵-۳ در برابر ذوب آهن به رده دوم سقوط کرد. در اين بازی، کاوه رضايی مهاجم جوان ذوب آهن «هت‌تريک» کرد تا تيمش که بهترين تيم نيم فصل دوم ليگ برتر است، جايگاهش را در رده ششم تثبيت کند.

سپاهان هم طی دو هفته متوالی، دو پيروزی در دقايق پايانی کسب کرد تا به رتبه سوم برسد. آنها هفته پيش بازی ۱-۰ باخته مقابل تراکتورسازی را ۲-۱ بردند. اين هفته، همين اتفاق دربرابر پرسپوليس تکرار شد تا نخستين حضور برانکو ايوانکوويچ روی نيمکت، بدون کسب امتياز برای سرخپوشان به پايان رسيد.

در جدال استقلال و ملوان، در دقيقه ۱۶ يعقوب کريمی ضربه کاشته را روی دروازه ميزبان فرستاد که رضا عنايتی در آستانه ۳۹ سالگی با ضربه سر گل استقلال را به ثمر رساند.

در دقيقه ۴۷ پرتاب اوت بلند پورغاز در محوطه جريمه روی سر فرزاد حاتمی فرود آمد. او با سر توپ را به حسين کنعانی ملی‌پوش رده اميدهای ملوان رساند تا با پرشی بلند روی هوا و شليک محکم، گل مساوی را بزند.

ملوان ۲۶ امتيازی شده و يازدهم است اما هنوز بقای اين تيم در ليگ برتر قطعی نشده است. گرچه با نتايج خوب در نيم فصل دوم، شرايط بهتری نسبت به تيم‌هايی چون پيکان، راه آهن و نفت مسجدسليمان دارد.

در ترکيب استقلال محسن فروزان، حنيف عمران‌زاده، هراير مکوييان، ميلاد فخرالدينی، يعقوب کريمی، اميد ابراهيمی، جاسم کرار، محمدرضا خرسندنيا (دقيقه ۵۶ آرش برهانی)، مجيد حسينی (دقيقه ۴۹ ميلاد نوری)، سجاد شهباززاده و رضا عنايتی بازی کردند.

برای ملوان هم ايمان صادقی، عزت‌الله پورغاز، حسين کنعانی، عزيز معبودی، حسن جعفری، مازيار زارع، پژمان نوری، سعيد يوسف‌زاده، فرزاد حاتمی و جلال رافخايی و رضا اعتمادی (صادق محرمی) به ميدان رفتند.

فيروز کريمی پس از تساوی تيمش در برابر استقلال گفت: «فوتبال امروز را می‌توان با کيفيت بين‌المللی قياس کرد. متاسفانه فقط محسن فروزان زمان بازی را می‌کشت. او لوس‌ بازی درمی‌آورد و رفتارهايش مربوط به زمان هخامنشی بود».

سرمربی ملوان که سوال‌ها را با طنز پاسخ می‌دهد، درباره نکاتی که از کنار زمين يادآوری می‌کرد، گفت: «بازيکن ما از طرفی حرکت می‌کرد که چند نفر روی سرش می‌ريختند. راهی که او می‌رفت به گورستان بود. به خاطر اينکه به گورستان نرود تا دفنش کنيم بايد اين مسئله را به او می‌گفتم».

امير قلعه‌نويی سرمربی استقلال هم معتقد بود تيمش در نيمه دوم يکی از بهترين بازيهای فصل را برگزار کرده است.

XS
SM
MD
LG