لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۸

توقف پرحاشيه پرسپوليس مقابل نفت تهران


در آخرين بازی از هفته هشتم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس باز هم از دستيابی به پيروزی باز ماند و در ديداری که به زد و خورد در جايگاه تماشاگران انجاميد، مقابل نفت تهران با تساوی بدون گل متوقف شد.

نفت با يک امتيازی که گرفت به صدر جدول ليگ بازگشت تا به صدرنشينی يک روزه فجرسپاسی شيراز پايان دهد. پرسپوليس در رده چهاردهم قرار گرفته و با تيم انتهای جدول فقط يک امتياز فاصله دارد. با توجه به وضعيت بحرانی سرخپوشان، فارس نيوز در گزارش اين بازی از
تيتر کنايه آميز «توقف نفت مقابل پرسپوليس» استفاده کرده است.

آخرين ديدار هفته هشتم ليگ برتر با استقبال سرد هواداران مواجه شد و در حضور کمتر از شش هزار تماشاگر به انجام رسيد. پرسپوليس در ۸ هفته ای که از ليگ دوازدهم می گذرد، فقط يک برد به دست آورده‌، نفت تهران هم تنها تيم ۱۵ امتيازی ليگ امسال است و به صدر جدول برگشته است.

جواد خيابانی گزارشگر پخش زنده تلويزيونی با انتقاد از کيفيت فنی مسابقه گفت: «وقتی که سطح بازی نفت صدرنشين ليگ با پرسپوليس پرطرفدار ترين تيم ايران اين است، چه انتظاری داريم که در بيروت، چهارتا چهارتا تا به لبنان گل بزنيم ؟»

ضربه ايستگاهی خطرناک مهدوی کيا در نيمه نخست را فلاح زاده مهار کرد. سپس شوت مصطفی سيفی از بالای دروازه پرسپوليس عبور کرد. در نيمه دوم و پنجاهمين دقيقه، ضربه ايستگاهی يعقوب کريمی که با انگيزه و پرتلاش بازی می کرد، در آغوش نيلسون آرام گرفت.

چهار دقيقه بعد هادی شکوری می توانست با ضربه سر دروازه بان پرسپوليس را تسليم کند اما او نيز نتوانست قفل دروازه ها را بشکند. در ادامه نيز حملات هر دو تيم نتوانست دروازه تيم مقابل را با تهديدی جدی مواجه کند.

در اين بازی در ترکيب پرسپوليس نيلسون، سيدجلال حسينی، محسن بنگر، عليرضا نورمحمدی، حسين ماهينی (دقيقه ۸۵ مرتضی خانزاده)، مهدی مهدوی‌کيا، علی کريمی، مهرزاد معدنچی، ميثم نقی‌زاده، هادی نوروزی (دقيقه ۶۸ جواد کاظميان) و کريم انصاری‌فرد(دقيقه ۶۹ ايمون زايد) به ميدان رفتند.

برای تيم صدرنشين نفت تهران هم حامد فلاح‌زاده، ووريا غفوری، احمد آل‌نعمه، هادی شکوری، علی عزتی، يعقوب کريمی، ايمان موسوی (گوران)، وحيد حمدی‌نژاد، باتيستا (مرتضی پورعلی گنجی)، محمدحسين مهرآزما و مصطفی سيفی(خيری) بازی کردند.

حاشيه ها و اظهارنظرها

تداوم بازی های ضعيف کريم انصاری فرد و هادی نوروزی در خط حمله از نکات بارز در ارنج اين تيم بود. معدنچی نيز عملکرد موفقی نداشت. روند کلی در بازی تيم پرسپوليس نيز به مذاق اندک تماشاگران حاضر در ورزشگاه خوش نيامد. از دقيقه ۸۳ به بعد، در اعتراض به عملکرد بازيکنان آنها را «بی غيرت» خواندند.

آنها برای بيان اعتراضشان دو دسته شده بودند، عده ای علی دايی را تشويق می کردند و گروهی نيز شعار می دادند: «علی فقط کريمی.» تماشاگران همچنين از مصطفی دنيزلی خواستند به تيمش برگردد.

فارس نيوز گزارش داده که هواداران پرسپوليس با يکديگر درگيری فيزيکی شديدی پيدا کردند و نيروی انتظامی نيز چند نفری را دستگير کرده است. هواداران همچنين عليه مانوئل ژوزه شعار دادند و خواستار جدايی اين مربی از پرسپوليس شدند. این گزارش می گوید آنها به نشانه اعتراض، اشيايی را هم به سمت بازيکنان پرتاب کردند.

محمد مايلی کهن کاپيتان سابق پرسپوليس در پايان بازی به خبرنگاران گفت: من تخصصی در فوتبال ندارم و اگر می‌خواهيد در مورد سوخت صحبت می کنم.

او در پاسخ به اين سوال که آيا منظورش اين است که رويانيان اشتباهی به فوتبال آمده، گفت: شايد ما اشتباهی آمده‌ايم.

سرمربی سابق تيم ملی ايران درباره اينکه رويانيان گفته مايلی‌کهن چشمش به دنبال نيمکت پرسپوليس است، گفت: هر تصوری می‌خواهد بکند، لابد من پرسپوليسی نيستم و رويانيان پرسپوليسی است.

منصور ابراهيم‌زاده سرمربی نفت نيز در نشست خبری پس از مسابقه گفت: پرسپوليس با توجه به چيدمانی که داشت، طبيعی بود روی ارسال‌های بلند کار کند. در نيمه دوم بازيکنان ما اگر تلاش بيشتری می‌کرديم و در بعضی از مواقع با همديگر همکاری بهتری داشتند به گل برتری هم می‌رسيديم.

ژوزه: حتما احمق هستم که ۲۲ قهرمانی دارم

سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس در نشست خبری پس از مسابقه گفت: بازی بدی انجام داديم و خوب بازی نکرديم. نفت تيم ضد حمله‌ای بود اما ضد حملاتش را کنترل کرديم. می‌توانستيم با آرامش بيشتری بازی کنيم ولی اين کار را نکرديم. وقتی فشار روی يک تيم است اعتماد به نفس بازيکنان پايين می آيد.

مانوئل ژوزه در ادامه گفت: وقتی موقعيت‌های گلزنی از دست می‌رود، حريف اعتماد به نفس بيشتری پيدا می‌کند. ما کمبود گلزنی داشتيم. مشکل ما ذهنی است. اين فشار از روز اول بر روی بازيکنان است. در گل زدن مشکل داريم. موقعيت‌های گلزنی صددرصد را از دست داديم. بار منفی روی تيم است، يک بازی را ببريم خيلی چيزها عوض می‌شود.

يکی از خبرنگاران با کنايه به پاسخ های ژوزه، از او پرسيد:ر«آيا قبل از سقوط پرسوپليس به ليگ يک، استرس بازيکنان از بين خواهد رفت يا خير؟» ژوزه جواب داد: شيطان هستی که اذيت می‌کنی و يا طرفدار استقلالی.

سرمربی پرسپوليس با اشاره به وضعيت نفت در جدول گفت: آنها تيم اول جدول بودند می‌دانستيم بازی سختی داريم، نفت در ضد حملات خوب بود ولی آنها شانس گلزنی نداشتند. امروز رضايی، قاضی، فشنگچی و پولادی را نداشتيم و انتخاب‌هايم محدود بود.

سرمربی پرتغالی سرخپوشان درباره اينکه روند اين تيم نااميد کننده است، گفت: وقتی ۱۶ بازيکن يک باشگاه عوض می‌شوند و همه در شروع فصل می‌خواهند اين تيم قهرمان شود، فشار زيادی ايجاد می‌کنند. يکی دو ماهه نمی‌توان تيم درست کرد. تماشاگران حق دارند ناراضی باشند، تيم خوب نتيجه نمی‌گيرد. من ۳۶ سال است که مربی هستم و اين بدترين روزهای شروع کارم در يک تيم است. از اين شرايط و خودم خجالت می‌کشم.

ژوزه يادآور شد که تيم را او نبسته است و اين تيم تعادل ندارد. او ادامه داد: هفت بازيکن در سمت راست داريم اما در سمت چپ فقط معدنچی را داريم که يک سال بازی نکرده است. هافبک دفاعی ما سوسا و آقازمانی هستند که سوسا مصدوم شد و آقازمانی را هم تماشاگران دوست ندارند. امروز نقی‌زاده را کنار مهدوی‌کيا گذاشتم که از بهترين بازيکنان تيم بود. اين شرايط مثل آن است که با يک پتوی کوچک بخواهی سر و پايت را بپوشانی. در اين شرايط هميشه مربی مقصر است. حتماً من احمق هستم که تاکنون ۲۲ جام قهرمانی به دست آورده‌ام.
XS
SM
MD
LG