لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۲

اسپانیا با نتیجه دو بر صفر فرانسه را شکست داد


در سومين بازی از مرحله يک چهارم نهايی جام ملت های اروپا، تيم ملی فوتبال اسپانيا از سد فرانسه گذشت و پا به مرحله نيمه نهايی گذاشت. ديدار تيم‌های اسپانيا و فرانسه با حضور ۴۷ هزار نفر در دونتسک اوکراين برگزار شد و به برتری ۲-۰ مدافع عنوان قهرمانی انجاميد.

اسپانيايی ها چهارشنبه شب در همين ورزشگاه بايد برای راهيابی به فينال، مقابل پرتغال بايستند. پرتغالی ها که نمايش خوبی در طول تورنمنت ارائه کرده اند، با دو روز استراحت بيشتر به مصاف شاگردان دل بوسکه خواهند رفت.

اسپانيا قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ از بازی با سوئيس در آن مسابقات تا امروز بدون شکست مانده و از اکتبر ۲۰۰۶ به بعد، غير از دو شکست مقابل آمريکا و سوئيس، در هيچ مسابقه ای نباخته است.

آخرين پيکار مرحله يک چهارم نهايی جام چهاردهم را نيز يکشبنه شب، تيم های انگلیس و ايتاليا برگزار خواهند کرد تا تيم برنده با دو روز استراحت کمتر، مقابل آلمان بايستد.

اسپانيا ۲ فرانسه ۰

نيمکت نشينی «سمير نصری» مهم ترين نکته در ترکيب فرانسوی ها بود که پس از شکست مقابل سوئد، تمرينات پرحاشيه ای را سپری کرده بودند.

در طرف مقابل، «فابرگاس» پس از دو بازی که به عنوان يار جايگزين به ميدان آمده بود، مانند بازی نخست با ايتاليا از ابتدا در ترکيب تيمش قرار گرفت.

در نوزدهمين دقيقه از نبرد فرانسه و اسپانيا، با نفوذ «يوردی آلبا» از سمت چپ و ارسال او به روی دروازه، «ژابی آلونسو» گل نخست را با ضربه سر وارد دروازه «هوگو لوريس» کرد.

در دقيقه ۳۲ «ايکر کاسياس» ضربه ايستگاهی زيبای «يوهان کابايه» را به کرنر فرستاد. موقعيتی که نظير آن در طول مسابقه برای تيم لورن بلان تکرار نشد.

در نيمه دوم، پاس های متوالی و حفظ توپ اسپانيايی ها بر بازی نه چندان شاداب فرانسه، سايه انداخته بود.

در شصتمين دقيقه «فرانک ريبری» با حرکات انفرادی از نزديکی های نقطه کرنر، توپی را روی دروازه اسپانيا فرستاد. «ماتيو دبوشی» روی سر مدافعان اسپانيا بلند شد اما ضربه سر محکم او از بالای دروازه بيرون رفت.

سپس ژاوی با پاسی زيبا فابرگاس را در موقعيت تک به تک قرار داد اما لوريس با خروج به موقع مانع از گلزنی دوباره اسپانيا شد.

مربيان دو تيم در دقيقه ۶۵ دست به تعويض‌های همزمان زدند. برای فرانسه «ژرمی منز» جای دبوشی را گرفت و سمير نصری به جای «فلورن مالودا» به زمين آمد. در ترکيب اسپانيا، «پدرو» جای «ديويد سيلوا» را گرفت. دو دقيقه بعد هم «فرناندو تورس» جانشين «سسک فابرگاس» شد.

در ادامه، لورن بلان سرمربی فرانسه و ويسنته دل بوسکه، سرمربی اسپانیا، تعويض های سوم خود را نيز انجام دادند.

در دقيقه ۹۰ آنتونی روويله مدافع فرانسه با خطا روی پدرو، يک پنالتی به اسپانيا داد. ژابی آلونسو اين توپ را به گل تبديل کرد تا در یکصدمين بازی ملی، خودش را دو گله کند و تيمش را هم با نتيجه دو بر صفر جلو بيندازد.

آلونسو به عنوان بهترين بازيکن ميدان نيز شناخته شد تا ورودی رويايی به باشگاه صدتايی ها داشته باشد.

ستاره رئال مادريد در پايان بازی که به برتری دو بر صفر اسپانيا منتهی شد، گفت: «به نيمه نهايی رسيديم که به عقيده من مهم‌تر از هر چيزی بود. همه ما از اين موضوع خوشحاليم و البته اين نتيجه، يک هديه نفيس در يکصدمين بازی ملی ام هم بود.»

لورن بلان هم در پايان بازی گفت: «زمانی که يک ديدار را واگذار می‌‌کنيد، يعنی يک جای کار می‌لنگيده. نمی‌دانم حس جاه طلبی خود را از دست داده بوديم يا در برنامه‌هايمان دچار مشکل شديم ولی شاگردانم هرچه در توان داشتند به نمايش گذاشتند. به هرحال، بازی با تيمی مانند اسپانيا بسيار سخت است.»

سرمربی فرانسه در ادامه گفت: ناراحتی ام از اين است که اسپانيا اگرچه در طول بازی مدت زمان بيشتری توپ را در اختيار داشت ولی فرصت‌ چندانی روی دروازه ما ايجاد نکرد.

روز یکشنبه تیم ملی ایتالیا با تیم ملی انگلیس روبرو می شود تا تکلیف دیگر تیم نیمه نهایی مشخص شود.
XS
SM
MD
LG