لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۶

وزیر مسکن و شهرسازی با حفظ سمت سرپرست وزارت راه و ترابری شد


علی نیکزاد
علی نیکزاد
محمود احمدی نژاد روز دوشنبه طی حکمی علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی دولت دهم را با حفظ سمت به سرپرستی وزارت راه و ترابری و جایگزین حمید بهبهانی منصوب کرد.

حمید بهبهانی، وزیر سابق راه و ترابری در دولت دهم، هفته پیش در مجلس در حالی رای عدم اعتماد گرفت که نه خودش و نه محمود احمدی نژاد به عنوان رییس دولت، در این جلسه حضور نداشتند.

علی نیکزاد که سرپرستی وزارت راه را عهده دار شده، پیشتر عضو شورای مسکن بوده و مسئولیت هایی در حوزه وزارت کشور داشته و رییس سازمان مسکن وشهرسازی اردبیل بوده است.

خبرگزاری مهر در گزارشی نوشته این انتصاب نشانه تلفیق این دو وزارتخانه است و شاید در آینده نزدیک، وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت راه و ترابری با هم تلفیق شوند.

«وقوع سوانح پی‌درپی هوایی و عدم اجرای قانون برنامه چهارم توسعه» را از جمله یازده محور استیضاح حمید بهبهانی، وزیر راه و ترابری سابق بود.

نمایندگان مجلس هفته پیش و با ۱۴۷ رای موافق، ۷۸ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ رأی به حمید بهبهانی رأی عدم اعتماد دادند و بدین ترتیب او را از وزارت راه برکنار کردند.

در نامه‌ای که به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه شد، «وقوع سوانح پی‌درپی هوایی و اعلام نظر غیرکارشناسانه در خصوص نرمال بودن سوانح هوایی در کشور مانند سانحه قزوین و سانحه ارومیه، استفاده غیرموجه و غیراقتصادی از ناوگان هوایی مستهلک و غیرقابل اعتماد و در نتیجه وجود تردید در مردم به توانایی‌های تخصصی کشور در زمینه حمل و نقل و عدم اجرای قانون برنامه چهارم توسعه در خصوص نوسازی ناوگان هوایی» از دیگر محورهای استیضاح آقای بهبهانی اعلام شده‌ بود.

حمید بهبهانی توانسته بود سال گذشته در جلسه علنی روز پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ماه با شعار «تلاش برای ارتقای استاندارد پروازی» ۱۶۷ رای نمایندگان را از آن خود کند و از مجلس برای تصدی مسئولیت وزارت راه و ترابری رای اعتماد بگیرد.
XS
SM
MD
LG