لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۹

نجفی: در دوره شهرداری احمدی‌نژاد از پول سازمان برای انتخابات هزینه شد


محمد علی، نجفی عضو شورای شهر تهران، اظهار داشت که بخشی از پول شهرداری در دوره شهرداری محمود احمدی‌نژاد صرف انتخابات شده بود.

عضو شورای شهر تهران،‌ روز سه شنبه گفت:‌ «بخش عمده‌ای از ۳۲۰ ميليارد تومان هزينه فاقد سند در شهرداری تهران در دوره شهرداری محمود احمدی‌نژاد در مواردی به جز موضوع‌های تعيين شده در شهرداری هزينه شده است.»
به گزارش خبرگزاری ايلنا،‌ او افزود که اين مبلغ به خصوص در ارتباط با انتخابات رياست جمهوری در سال ۸۴ و ايام قبل و بعد از آن انتخابات‌ هزينه شده است.
از زمانی که محمود احمدی‌نژاد در انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۴ به پيروزی رسيد،‌ بارها موضوع ۳۲۰ ميليارد تومانی که در دوره شهرداری او بين سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ هزينه شده بود،‌مطرح شده است؛‌۳مبلغی که به گفته منتقدان،‌بدون سند هزينه شده‌اند.
از جمله خبرگزاری‌ها در تيرماه سال ۸۵،‌ به نقل از ‌نادر شريعتمداری، عضو شورای شهر تهران، نوشتند: ۳۰۰ ميليارد تومان از پول شهرداری تهران در زمان تصدی آقای احمدی‌نژاد گم شده و سندی در دست نيست.
پس از آن،‌ معاون مالی محمد باقر قاليباف، شهردار فعلی تهران، در ارديبهشت سال ۸۶،‌ محمود احمدی‌نژاد را به مفقود کردن ۳۰۰ ميليارد تومان از بودجه شهرداری تهران در آستانه انتخابات رياست جمهوری متهم کرد.
اين اتهام با واکنش روزنامه ايران،‌ ارگان دولت، مواجه شد که شهردار تهران را به تخلف ۳۳۰ ميليارد تومانی متهم کرد.
پرونده ۳۰۰ ميليارد تومان حتی در مناظره تلويزيونی مهدی کروبی با محمود احمدی‌نژاد در جريان انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ مطرح شد.
در اين ميان،‌ محمد علی نجفی،‌ عضو شورای شهر تهران،‌ در مورد هزينه‌های«بدون سند» در دوره شهرداری محمود احمدی‌نژاد به خبرگزاری ايلنا گفته است که کميته‌ای در اين شورا دو سال پيش گزارشی را به مهدی چمران،‌ رئيس شورای شهر تهران،‌ تحويل داد.
به گفته آقای نجفی، قرار شد اين گزارش در صحن علنی شورا مطرح شود تا در صورت نياز، پيگيری کار به ارگان‌های خارج از شورا واگذار شود اما هيچ‌گاه اين مساله در شورا مطرح نشده است.
اين عضو شورای شهر تهران در عين حال،‌ اشاره کرد که تنها ۲۵ درصد از ۳۲۰ ميليارد تومان هزينه شده قابل دفاع است و بقيه در فاصله‌ای سه ساله و خارج از اختيارات و تکاليف شهرداری هزينه شده است‌.
در اين ارتباط،‌ عليرضا دبير،‌ عضو هيات‌ رئيسه شورای شهر تهران، نيز خواستار پاسخگويی مهدی چمران،‌ رئيس اين شورا، درباره عدم شفاف‌سازی شورا در هزينه‌کرد ۳۲۰‌ ميليارد تومان از سوی محمود احمدی‌نژاد شد.
به گزارش ايلنا،‌آقای دبير گفت: «بايد اين موضوع برای مردم تهران روشن و شفاف‌سازی شود که اين بودجه کلان در کجا هزينه شده است.»
XS
SM
MD
LG