لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۳

تقدير از مستند رادیویی «قربانیان ۸۸» از سوی انجمن رسانه‌های بين‌المللی


مستند رادیویی «قربانیان ۸۸» ساخته مسیح علی‌نژاد، چهارشنبه ششم نوامبر، ۱۵ آبان، از سوی انجمن رسانه‌های بين‌المللی (ای‌آی‌بی) در لندن مورد تقدير و تحسين قرار گرفت.

این مستند رادیویی که بازخوانی داستان قربانیان اعتراض‌ها و حوادث پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری ایران در خرداد ۸۸ است، شامگاه یکشنبه از رادیو فردا پخش می‌شود و تا کنون ۲۷ قسمت از آن ارائه شده است.

«ای آی بی»، که در سال ۱۹۹۳ آغاز به فعاليت کرد، در سال ۲۰۱۳ برنامه‌های تلويزيونی و راديويی متعددی از ۲۵ کشور مختلف جهان دريافت کرد که برای رقابت پايانی از بين آنها چندین برنامه انتخاب شدند که مستند رادیویی «قربانیان ۸۸» یکی از نامزدها در بخش «مستند تحقیقی» بود.

«ای آی بی» در توصیف موفقیت «قربانیان ۸۸» کیفیت پژوهش در ساختاردهی این مستند رادیویی را ستوده است.

سال گذشته نیز، مستند رادیویی انفرادی، ساخته وحید پوراستاد از رادیو فردا، تحسین داوران انجمن رسانه‌های بین‌المللی را برانگیخت و این نهاد مستند رادیویی را در رشته «بهترين برنامه مستند راديويی در مسائل روز» به دلیل خلاقيت و استفاده از منابع متعدد مورد تحسین قرار داد.

در سال ۲۰۱۱ نيز فرشيد منافی، تهيه‌کننده و ميزبان برنامه راديويی راديو پس‌فردا جايزه «شخصيت راديويی سال»، از مجموعه جوايز سالانه انجمن رسانه‌های بين‌المللی را از آن خود کرد.

در سال‌های گذشته نيز گزارشگرانی از راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی جوايزی را از ميان جوايز انجمن رسانه‌های بين‌المللی در لندن از آن خود کرده بودند.

در سال ۲۰۱۰ نامزدهايی از بخش‌های افغانستان، مولداوی و اوکراين راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی، در ميان برگزيدگان اين جايزه رسانه‌ای بودند و در سال ۲۰۰۹ نيز يکی از جوايز ای‌آی‌بی به بخش آذربايجان اين راديو رسيد.
XS
SM
MD
LG