لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۵

دعوایی ناخوشایند که به دوستی ببر و بز پایان داد


آنچه زمانی دوستی ناممکن یک بز و یک ببر نامیده می‌شد، پایانی تلخ یافت. به گزارش مَشِبِل، رفاقت طولانی آمور، ببر سیبریایی و تیمور، بزی که قرار بود خوراک آمور شود، با دعوایی ناخوشایند به اتمام رسید.

آمور، ببری است که در یک پارک جنگلی حفاظت شده در روسیه زندگی می‌کند. در جهت حفظ عادت‌های زندگی طبیعی این ببرها، هفته‌ای دو بار خوراکی‌های زنده به از سمت مسئولین پارک در جایگاه آنها رها می‌شوند. سه ماه قبل، تیمور به عنوان یکی از این خوراک‌های زنده در پارک رها شد.

اما تیمور اعتنایی به آمور نکرد و حتی با لگد او را از جایگاه خوابش راند. ظاهراً همین لگد اولیه، بناینگذار دوستی این دو حیوان در حیات وحش شده بود. آنها نه تنها در کنار هم زندگی می‌کردند، بلکه به گفته شاهدان دیده شده بود که با یک توپ فوتبال در حالی بازی کردن هستند.

اما دوران رفاقت زیاد به طول نیانجامید. مسئولین پارک هفته‌ها بود متوجه شده بودند که تیمور در حال قلدری کردن است. او بر روی سر آمور می‌پرید، او را هل می‌داد یا با شاخ‌هایش به او حمله می‌کرد. در نهایت کاسه صبر آمور به سر رسید و بز را از گردن گرفت.

به گزارش سایبرین تایمز، تیمور در دهان آمور چون «بچه گربه‌»ای تکان می‌خورد. هر چند با دخالت مسئولان پارک، در نهایت تیمور از چنگ آمور رها شد و به دامپزشکی انتقال یافت، اما معلوم نیست که آیا آنها در آینده بتوانند یکدیگر را ببخشند و دوباره با هم دوستی کنند.

XS
SM
MD
LG