لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۳

دو طلا در تکواندو و پرتاب دیسک نصیب ایران شد


احسان حدادی
احسان حدادی

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی وارد یازدهمین روز برگزاری خود شد که نمایندگان ایران پیش از برگزاری فینال کشتی فرنگی، موفق به کسب دو مدال طلای دیگر در رشته‌های تکواندو و دوومیدانی شده‌اند.

اعضای کاروان ورزش ایران در یازدهمین روز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ در رشته‌های پینگ پنگ، تکواندو، دوومیدانی، بوکس، کبدی، قایق بادبانی، کشتی فرنگی و دوچرخه سواری رقابت داشتند.

در تکواندو و ۵۳ کیلوگرم زنان، سوسن حاجی‌پور در مرحله نیمه نهایی مقابل «هوانگ یان فن» از تایوان شکست خورد و به مدال برنز دست یافت.

اما خوش‌رنگ‌ترین مدال تکواندو را در ۷۴ کیلوگرم مردان مسعود حجی‌زواره کسب کرد. او در مرحله فینال و در راند طلایی نیکیتا رافالویچ ازبکستانی را شکست داد و قهرمان شد.

در ۸۷ کیلو یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی مقابل جسور از ازبکستان باخت و از دور مسابقات حذف شد. او پس از این شکست گفت که از تیم ملی خداحافظی کرده است. کرمی دو طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، قهرمان جهان شده و مدال برنز المپیک آتن را هم نصیب خود کرد.

مسابقات پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی با حضور دو نماینده ایران برگزار شد که احسان حدادی به مدال طلا رسید و صمیمی چهارم شد. حدادی رکورددار آسیا با پرتابی معادل ۶۵ متر و ۱۱ سانتی‌م‌تر مدال طلا را به دست آورد و توانست طلای بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو را تکرار کند.

این دوازدهمین طلای کاروان ورزش ایران است. نماینده هندوستان به نایب قهرمانی رسید. در این ماده محمد صمیمی چهارم شد.

در دهگانه هادی سپهرزاد در بخش صد متر به مقام دوم رسید. او در پرش طول نهم شد اما در پرتاب وزنه بهترین حدنصاب را به جا گذاشت. سپهرزاد تا اینجا در رده چهارم قرار دارد.

در ۲۰۰ متر زنان مریم طوسی در دور مقدماتی دوم شد و رکورد ایران را شکست. در همین ماده و مسابقات مردان محمدحسین ابارقی به نیمه‌نهایی رسید. حسن تفتیان هم توانست راهی مرحله بعد شود.

در کبدی تیم بانوان ایران در دومین دیدار به مصاف تایوان رفت و ضمن پیروزی، صعود خود را به نیمه نهایی قطعی کرد. تیم مردان هم برابر کره‌جنوبی برنده شد تا به مرحله نیمه ‌نهایی برسد.

در پینگ پنگ، تیم دونفره ایران با ترکیب افشین نوروزی و نوشاد عالمیان در نخستین دیدار به مصاف قطر رفت و موفق شد حریف خود را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد.

در بوکس و در وزن ۹۱+ کیلوگرم جاسم دلاوری مقابل «کیم دو هیون» از کره جنوبی با نتیجه سه بر صفر پیروز شد و مدال برنزش را قطعی کرد. در قایقرانی بادبانی احمد احمدی نهم شد.

XS
SM
MD
LG