لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۵

آلمان تنها تیم ۹ امتیازی جام چهاردهم


در پایان رقابت‌های گروه ب جام ملت‌های اروپا، تیم‌های ملی فوتبال آلمان و پرتغال به عنوان صدرنشین و تیم دوم، راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

آلمان که پیش از مقابل پرتغال و هلند به برتری رسیده بود، دانمارک را هم با نتیجه ۲-۱ از پیش رو برداشت تا در جمع ۱۶ تیم حاضر، تنها تیمی باشد که ۹ امتیاز کامل از مرحله مقدماتی را نصیب خود کرده است.

در ادامه این رقابت‌ها و با در نظر گرفتن تمام احتمالات، هیچ تیمی حتی به ۸ امتیاز نیز نخواهد رسید.

پرتغالی‌ها نیز در بازی همزمان، با احیای کریس رونالدو و گل‌هایی که او به ثمر رساند، لاله‌های نارنجی را پرپر کردند و به عنوان تیم انتهای جدول به خانه برگرداندند.

تیم نگونبخت هلند که نایب قهرمان جام جهانی است، این رقابت‌ها را با سه شکست متوالی و بدون کسب امتیاز به پایان رساند.

دوشنبه شب و در ادامه این رقابت‌ها، کرواسی مقابل اسپانیا قرار می‌گیرد و ایتالیا به مصاف جمهوری ایرلند خواهد رفت. شرح دو بازی برگزار شده یکشنبه شب در ادامه آمده است.

آلمان ۲ دانمارک ۱

در ورزشگاه له‌ویف، فینالیست‌های جام ملت‌های اروپا در سال ۱۹۹۲ بعد از بیست سال و در برابر دیدگان ۳۳ هزار تماشاگر، مجدداً مقابل هم قرار گرفتند.

شاگردان یواخیم لو در سایه بازی هجومی خود در ۴۵ دقیقه نخست، به گل در توسط لوکاس پودولوسکی ستاره تیم کلن به گل رسیدند.

در ادامه اما مایکل کرون دلی بازیکن موفق دانمارکی‌ها در یورو ۲۰۱۲ موفق شد با پاس عالی نیکلاس بنتنر، دروازه مانوئل نویر را باز کند تا دو تیم نیمه نخست را با تساوی به پایان ببرند.

بنتنر توپ را با سر برای کرون دلی مهیا کرد تا او نیز با ضربه سر، گلزنی کند. این صحنه دقیقاً در بازی با پرتغال نیز رخ داده بود. با این تفاوت که آنجا کرون دلی ساخت و بنتنر به ثمر رساند.

در نیمه دوم هم دانمارکی‌ها حملات پراکنده‌ای انجام دادند و موقعیت‌هایی برای پیش افتادن از سفیدپوشان آلمان داشتند. اما تیم منسجم آلمان بار دیگر بر بازی مسلط شد و توانست توسط راس بِندر در دقیقه ۸۱ گل دوم را به ثمر برساند.

به این ترتیب، آلمان با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه مرگ به مرحله بعد صعود کرد.
آلمان با صدرنشینی در این گروه، برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی باید در گدانسک لهستان، از سد تیم سختکوش و شگفتی ساز یونان عبور کند.

پرتغال ۲ هلند ۱

در ورزشگاه متالیست خارکف، هلند و پرتغال برابر هم صف‌آرایی کردند و هم در نیمه اول و هم در پایان بازی، نتیجه‌ای مشابه بازی همزمان بین آلمان و دانمارک را به جا گذاشتند.

در دقایق ابتدایی هلند که با ارائه بازی هجومی صاحب چند موقعیت‌ شده بود، توانست با شوت دقیق و محکم رافائل فان درفارت ‌هافبک بازیساز خود در دقیقه ۱۱ به گل برسد.

پس از این گل تیم تحت رهبری برت فان مارویک به یکباره عقب نشینی کرد و پرتغالی‌ها صاحب سهموقعیت جدی گل شدند که توسط پوسیتگا و رونالدو هدر رفت.

در دقیقه ۲۸ اما کریس رونالدو که در دو بازی قبلی‌اش بی‌فروغ بود، با عبور موفق از دام آفساید، به عمق خط دفاع حریف زد و گل تساوی را به ثبت رساند.

در نیمه دوم هم پرتغالی ‌ها پس از هدر رفتن موقعیتی جدی توسط لوئیس نانی، ‌ با کریس رونالدو در دقیقه ۷۴ به گل دوم رسیدند.

دو تیم چند موقعیت گل دیگر داشتند که دروازه بانان و تیر دروازه‌ها مانع تغییر مجدد نتیجه شدند. بازی با نتیجه دو بر یک به سود پرتغال خاتمه یافت تا این تیم به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله بعد شود.

شاگردان پائولو بنتو برای رسیده به مرحله نیمه نهایی، باید در ورشو از سد تیم قدرتمند جمهوری چک بگذرند.

جدول رده بندی گروه ب

۱- آلمان ۹ امتیاز
۲-پرتغال ۶ امتیاز
۳-دانمارک ۳ امتیاز
۴-هلند بدون امتیاز
XS
SM
MD
LG